تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 6:54
کد خبر : 15179

«مبارزه با فساد» نقطه قوت ما است

«مبارزه با فساد» نقطه قوت ما است
وزیر کشور گفت: ما هم با فساد مبارزه می‌کنیم و هم این مبارزه را اعلام می‌کنیم اما شاید به دلیل عدم تبحر در روایت‌سازی، دشمنان نقطه قوت ما را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، «احمد وحیدی» وزیر کشور در «همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه» که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اطلاع‌رسانی، به امری مستمر و همیشگی تبدیل شده است و در نتیجه از سویی یک انتظارات جدیدی به همین خاطر درباره آن، شکل گرفته است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و روایت هر اتفاق، بخش زیادی از فضای سیاسی، اقتصادی و اداره کشور را به خود اختصاص داده است اما به نظرم باید متناسب با تغییر شرایط و چگونگی ذهنیت‌سازی درست، صورت بگیرد.

وحیدی تاکید کرد: دشمن مدام در حال تغییر سطح خط‌دهی اذهان در جنگ شناختی است و در این زمینه در حال تلاش است. ظاهراً کار دشمنان ارایه خبر است اما آن را در قالب بسته‌ای ارایه می‌کنند تا در جامعه اثرگذاری داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند اینکه ما مبارزه با فساد را انجام می‌دهیم، امر بسیار مبارکی است اما دشمنان این نقطه قوت را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که گویا نقطه ضعفی وجود دارد.

وحیدی ادامه داد: ما هم با فساد مبارزه می‌کنیم و هم این مبارزه را اعلام می‌کنیم اما شاید به دلیل عدم تبحر در روایت‌سازی، دشمنان نقطه قوت ما را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند.

وزیر کشور در ادامه این همایش در جمع روابط عمومی استان‌های وزارت کشور گفت: روابط عمومی دارای دانش مردم شناسی، جامعه شناسی، روانشناسی و ادبیات بوده و نیز از طرفی دارای هنر، خلاقیت و ابتکار است که در کنار هم تعریف می‌شوند تا به مخاطب‌های حقیقی و مختلف پاسخ مناسب دهند.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند ما را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند تا مسائل اصلی به فراموشی سپرده شود.به عنوان مثال دشمنان حضور مسؤلین بین مردم را پوپولیستی مطرح می‌کنند، در حالیکه این امر هم مردم‌داری است و هم موجب شنیدن حرف‌های مردم و مشکلات آنها می‌شود و نشانه این است که مردم محور هستند اما این موضوعات و حاشیه سازی ها موجب می‌شود که انرژی‌های زیادی گرفته و تلف شود.

وزیر کشور تصریح کرد: از مسئولیت‌های روابط عمومی‌ها انتقال دقیق اخباری است که حاصل آن روایت صحیح است. به عنوان مثال باید گفت فعالیت‌های اقتصادی دولت، بسیار خوب است.طرح‌هایی با ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کلنگ زنی تکمیل و افتتاح می‌شوند. ازسویی نرخ رشد ۴٫۲ درصدی اقتصادی کشور که از سوی سازمان‌های جهانی اعلام شده در جای خودش که با همه فشارها و تحریم‌ها صورت می‌گیرد، بسیار مهم است اما دیدیم که دشمنان در اخبار خیلی عادی از کنار این نرخ رشد گذشتند، در حالیکه برای رسیدن به این عدد کار بسیار زیادی انجام شده و کلی از دستگاه‌ها و وزارت خانه‌ها برای آن فعالیت انجام دادند.

وحیدی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌های بزرگ و کارهای بزرگی در کشور انجام می‌شود، مثل همین نرخ رشد اقتصادی، نهضت ملی مسکن و رشد در حوزه نفت ولی اینها بیان نمی‌شود و یک موضوع دیگر مثل قیمت گوشت مهم‌ترین خبر روز می‌شود؛ البته قیمت گوشت هم مهم است و دوستان در دولت در حال کار برای حل آن هستند، ولی آیا باید همه چیز را پوشش بدهد؟! این‌جاست که باید روابط عمومی‌ها موضوعات را بیان کنند و اینجاست که مسئولیت شما بسیار مهم است.

وزیر کشور در ادامه گفت: گاهی اتفاقی در استان می‌افتد که روابط عمومی‌ها درست و صحیح در جریان آن اتفاق قرار نمی‌گیرند. در حالیکه روابط عمومی‌ها باید بتوانند اخبار را مدیریت کنند. از سویی گاهی رسانه‌ها علاقه دارند یک مساله کوچک را تبدیل یک موضوع ملی کنند که البته این از خصوصیت فضای مجازی است ولی نباید اجازه بدهیم چنین اتفاقی بیفتد.

وی افزود: انجام کارهای تبیینی می‌تواند ترمیم‌کننده بعضی از برداشت‌های اختلافی باشد و این بسیار اهمیت دارد.

وزیر کشور خطاب به روابط عمومی‌ها تصریح کرد: شما روابط عمومی‌ها تسهیل‌گر اساسی هستید، تا استانداران بتوانند با قشرها، گروه‌ها و جریانات مختلف دیدار داشته باشند و همه به صورت کامل در توسعه استان نقش داشته باشند، لذا این ابتکار وخلاقیت‌ها به عهده شماست زیرا شما بازوهای رسانه‌ای استانداران هستید.

وی با اشاره به موضوع مشارکت در انتخابات، بیان کرد: دشمن تلاش دارد که مشارکت در انتخابات به حداقل برسد. کسانی که ادعای دموکراسی دارند، تبلیغ عدم مشارکت می‌کنند. اینها با هم تناقض دارند در حالیکه مردمسالاری با حضور همه مردم شکل می‌گیرد. برخی چطور می‌توانند ادعا کنند که ما طرفدار دموکراسی هستیم و از طرف دیگر انتخابات را تحریم می‌کنند و یا مردم را دعوت به عدم مشارکت می‌کنند و می‌گویند ما نماینده نداریم! در حالیکه باید روی برنامه‌ها رقابت کرد و رقابت روی افراد نیست.

وزیر کشور در ادامه گفت: از وظایف قطعی ما در بحث مشارکت در انتخابات این است که باید همه ظرفیت‌های رسانه‌ای را آماده‌سازی کنیم. باید امکانات جمعی دستگاه‌ها را در این زمینه جمع کرده و به طور مساوی بین همه داوطلبان انتخابات تقسیم کنیم. در واقع تقسیم عادلانه امکانات در قانون جدید انتخابات آمده و ظرفیت خوبی است.روابط عمومی‌ها نیز باید این امکانات را شناسایی کرده و مشخص کنند تا این امکانات به صورت مساوی در اختیار داوطلبین قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ کانال درصدا و سیما برای ارایه به داوطلبان قرار گرفته است تا حداکثر استقاده عادلانه برای حضور داوطلبان در انتخابات انجام شود.

وحیدی تاکید کرد: باید کاری کنیم داوطلبان سقف هزینه‌های خود را کم‌کنند و خرج هزینه زیادی توسط آنها صورت نگیرد تا اینگونه وام‌دار عده‌ای که کمکشان کردند، نشوند. از سویی عده‌ای که شایسته هستند ولی پول تبلیغات ندارند نیز بتوانند در انتخابات شرکت کنند و خود را به جامعه معرفی کنند.

وحیدی تصریح کرد: باید تأثیر پول در تبلیغ داوطلبان را به حداقل برسانیم و این ظرفیت خوبی است که در قانون جدید انتخابات به آن اشاره شده است. اینگونه موضوع و دغدغه‌ای که مورد توجه مردم بود که چرا برخی داوطلبان پول‌های زیادی را در انتخابات خرج می‌کنند، نیز برطرف می‌شود.

وی افزود: روابط عمومی‌ها باید این ظرفیت را کامل کنند و برای همه اقشار جامعه از طیف‌های مختلف در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشند.

وزیر کشور خاطر نشان ساخت: مشارکت مردم هم برای ریل‌گذاری آینده کشور لازم است و هم موجب مبارزه با توطئه‌های دشمن می‌شود و هم نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی از بن دندان به حضور مردم معتقد است و آنرا واقعی می‌داند و نه نمایشی و دموکراسی و مردم سالاری واقعی آن چیزی است که در ایران اتقاق می‌افتد.

وحیدی در پایان تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید ظرفیت‌های استانی را بسیج‌کنید که فراوان است و فقط به ظرفیت‌های خود اکتفا نکنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.