تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 6:54
کد خبر : 16883

بیش از۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغان از کرمان بازگردانده شدند

بیش از۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغان از کرمان بازگردانده شدند
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان گفت: طی سال گذشته ۸۵ هزار نفر از اتباع افغانستانی فاقدمجوز اقامت از استان به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش نسیم صبابه نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، روح‌الله خضری‌پور روز دوشنبه با بیان اینکه موضوع مهاجران و پناهجویان یک مساله انسانی است افزود: مهاجرت از کشور افغانستان به‌ دلیل تجاوز، سلطه‌گری و بحران‌زایی دولت‌های زیاده‌خواه در سال‌های اخیر تشدید شده که بخش قابل توجهی از آنان به ایران اسلامی پناه آورده‌اند.
وی ادامه داد: اما این نکته حائز اهمیت است که اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید از مهاجران در استان کرمان وجود ندارد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون هیچگونه مجوز اقامت جدید از جانب این اداره کل برای اقامت اتباع خارجی داده نشده است و بعضا مجوزهای قبلی تمدید شده و تعداد قابل توجهی از افراد فاقد مجوز اقامت نیز به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

وی بیان کرد: ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با همکاری فراجا از استان به کشورشان بازگردانده شدند و این برنامه با جدیت در سال جاری نیز ادامه دارد، در نتیجه استان کرمان برای حضور اتباع فاقد مجوز و غیرمجاز ناامن شده است.
خضری‌پور در عین حال با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر شاهد موج جدیدی از افغانستان‌هراسی در فضای مجازی اظهارداشت: افغانستان‌هراسی در فضای مجازی بر سیاست‌های جمهوری اسلامی تاثیرگذار نیست و تصمیم ها بر پایه مصالح کشور و مردم اتخاذ و عملیاتی می‌شود.
وی گفت: امیدواریم شرایط کشور افغانستان برای بازگشت حداکثری مهاجرانی که حدود چهار دهه میهمان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند فراهم شود و این افراد بتوانند پس از بازگشت در آبادانی میهنشان موثر باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.