تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 6:32
کد خبر : 17035

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان: صدا و سیما ظرفیت تبیینی بالایی برای دعوت از کشاورزان به اخذ سند مالکیت دارد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان: صدا و سیما ظرفیت تبیینی بالایی برای دعوت از کشاورزان به اخذ سند مالکیت دارد
سید مهدی هاشمی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای کرمان گفت: اسناد مالکیت حدنگار از مزایای بسیاری برخوردار است که باید برای مردم به درستی تبیین شود تا به اخذ سند ترغیب شوند و در این راستا استفاده از ظرفیت عظیم اطلاع‌رسانی صدا و سیما در دستور کار ماست.

به گزارش نسیم صبا: ظهر دیروز سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با احمد علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل ثبت اسناد کرمان با اشاره به تعیین تکلیف و صدور ۹۹/۸ درصدی اسناد اراضی ملی خاطرنشان کرد: در سال جاری اولویت این اداره کل تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است و همراهی استاندار محترم و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری کل استان فضا را برای پیشبرد این مهم و رفع موانع، آماده نموده است.

عضو شورای قضایی استان کرمان ضمن اشاره به اینکه مستندسازی مالکیت علاوه بر افزایش سرمایه‌گذاری در استان، ارزش اقتصادی املاک را در پی دارد خاطرنشان کرد: صدور اسناد رسمی مالکیت، موجب ارتقاء بهداشت قضایی می‌شود و با تکمیل حدنگاری، حجم ورودی پرونده به محاکم دادگستری بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

سیدمهدی هاشمی با بیان اینکه رفع تداخلات پیش‌زمینه صدور اسناد زراعی است، اضافه کرد: از مجموع ۲۱۰ هزار هکتار اراضی رفع تداخل شده استان کرمان برای ۱۰۰ هزار هکتار، قرارداد نقشه‌برداری و مستندسازی منعقد شده تا هزینه تهیه نقشه که بار عمده حدنگاری اراضی کشاورزی را در بر می‌گیرد، از دوش مالکین اراضی برداشته شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در خاتمه بیان کرد: با توجه به ماهیت متقاضی‌محور حدنگاری به ویژه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، تبیین مزایای سند حدنگار ضرورت دارد و نیز شرایط ویژه صدور اسناد کشاورزی از جمله نقشه‌برداری رایگان و صدور اسناد برای کلیه اراضی از نظر مساحت، نیازمند اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیماست.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر فرادستگاهی بودن حدنگاری، به لزوم افزایش سطح هماهنگی بین ادارات متولی زمین و مسکن در جهت تسهیل و تسریع فرآیندهای مربوط به صدور سند اشاره کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز کرمان نیز نهایت همکاری را در تبیین پروژه‌های ملی از قبیل حدنگاری که مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری است، خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.