تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 - 7:48
کد خبر : 5988

رییس کل دادگستری استان کرمان: ۹۵ درصد کار تثبیت مالکیت اراضی ملی در استان کرمان انجام شده است

رییس کل دادگستری استان کرمان: ۹۵ درصد کار تثبیت مالکیت اراضی ملی در استان کرمان انجام شده است
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که 95 درصد کار تثبیت مالکیت اراضی ملی در استان کرمان انجام شده است، تاکید کرد: در پنج درصد باقی مانده مشکلاتی وجود دارد که تلاش می شود بر مبنای هماهنگی های بین بخشی اسناد مالکیت این اراضی نیز صادر گردد.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، از اقدامات ثبت اسناد و املاک استان کرمان تقدیر کرد و افزود: در حوزه صدور اسناد مالکیت برای اراضی ملی استان اقدامات خوبی انجام شده است و از مجموع ۱۷ میلیون هکتار وسعت اراضی ملی، کار تثبیت مالکیت برای بالغ بر ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی انجام شده است.
وی ضمن تاکید بر این مطلب که برخی دستگاه ها پیگیری های لازم برای صدور اسناد مالکیت اراضی مربوط به خود را ندارند، افزود: متاسفانه ناهماهنگی هایی بین دستگاه ها در رابطه با اجرای طرح کاداستر در حوزه اراضی مربوط به سازمان های دولتی وجود دارد.
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه متاسفانه قرارگاه تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی در استان کرمان هنوز شکل نگرفته است، تاکید کرد: این قرارگاه باید با ریاست استاندار و دبیری سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شود.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر برگزاری مستمر جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال به منظور تعیین تکلیف اراضی ملی و زراعی تاکید کرد.
معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این نشست با اشاره به تامین اعتبارات لازم برای تهیه نقشه های روستایی روستاهای فاقد نقشه، گفت: رهبری در راهبردهای مورد تاکید برای قوه قضاییه بر ضرورت تعیین تکلیف اراضی و اجرای قانون حد نگارتاکید کرده اند و تمامی سازمان ها باید به عنوان یک فرمان حکومتی برای اجرای آن تلاش کنند.
حسن بابایی استفاده از تجربیات سایر استان ها به منظور اجرای طرح حدنگار اراضی کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تمامی سازمان ها باید همکاری کنند که اجرای طرح حدنگار در کشور به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.
وی ادامه داد: با تعیین تکلیف اراضی و تنظیم اسناد برای اراضی فاقد سند، بخش زیادی از پرونده های وارده به دستگاه قضایی کاهش می یابد.
……………………………………………

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.