تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 7:41
کد خبر : 11580

در هفته دولت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تقدیم مردم خواهد شد

در هفته دولت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تقدیم مردم خواهد شد
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ در بخش بانکی گشایش‌های خوبی صورت گرفته، گفت: در هفته دولت یکصد هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و بافت فرسوده تکمیل و تقدیم مردم خواهد شد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست امروز (دوشنبه، ۳۰ مردادماه) با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: برحسب وظیفه در کمیسیون عمران مجلس حاضر شدیم تا به سوالات نمایندگان در در خصوص میزان پیشرفت کارهایی که این روزها در دستورکار داریم توضیحاتی ارائه دهیم و درخواست‌های تقنینی و نظارتی خودمان را از آن‌ها مطرح کنیم.

وی افزود: در حوزه مسکن روستایی هدف‌گذاری مناسبی برای واگذاری زمین به مردم داشتیم، تمام تلاش‌مان این است که ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای کشور به مردم واگذار کنیم، این دستورکار جدید بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی است و از آخر این هفته ابتدا در استان خراسان رضوی، سپس قم و سایر استان‌ها این اقدام انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های ما این است که طرح‌های هادی روستاها که در برخی از روستاها دچار مشکل است، اصلاح و بازنگری شود.

بذرپاش خاطرنشان کرد: همچنین نظام فنی در حوزه ساخت و ساز مسکن روستایی نیازمند تجدیدنظر است و مبحث جدیدی در مقررات ملی ساختمان برای ساخت و ساز مساکن روستایی مطابق با تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن و با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه، ایجاد می‌شود؛ امیدواریم حضور بنیاد مسکن در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده نیز شتاب بیشتری پیدا کند.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه ساخت مسکن، افزود: برای ساخت یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد مسکن ملی اقداماتی انجام شده و الحاق زمین به محدوده‌های شهری با سرعت بیشتری در حال انجام است، اما از این جا به بعد کار کمی دشوارتر خواهد شد، چرا که عموم زمین‌ها دارای معارض بوده و انجام فرآیندهای الحاق زمان بیشتری نیاز دارد، چرا که الحاقات زمین‌های آسان‌تر انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از این پس با تزریق منابع مالی به طرح‌ها با روش‌های جدید تأمین مالی عملیات ساخت نیز سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. عرضه زمین نیز در برای اجرای قانون جوانی جمعیت، گروه‌ساز، شخصی‌ساز و واگذاری زمین در روستاها در کنار ساخت انبوه‌سازی و ارائه تسهیلات برای خودِ مالکان اقدامات دیگری است که در حال انجام است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ در بخش بانکی گشایش‌های خوبی صورت گرفته، اما هنوز رضایت کاملی وجود ندارد. در تأمین و واگذاری زمین نیز پیشرفت‌های خوبی داشتیم و امیدواریم طی ۷ ماه باقیمانده از سال، سرعت کار افزایش پیدا کند. در هفته دولت نیز صد هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و بافت فرسوده تکمیل و تقدیم مردم خواهد شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.