تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 7:19
کد خبر : 10067

صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شد

صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بازدید از جزیره خارک اعلام کرد که با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است.

به گزارش نسیم صبااز وزارت نفت، محسن خجسته‌مهر در نشستی تخصصی با عباس غریبی، سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیران و رؤسای این مجموعه در جزیره خارک ضمن تشریح توسعه شرکت پایانه‌های نفتی ایران از خارک تا جاسک (از غرب تا شرق)، از نکا تا بندرعباس (از شمال تا جنوب)، همچنین بندر خشک آپرین تهران (در مرکز ایران) را با رویکرد احداث، نوسازی و بازسازی همه این مناطق گفت: اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های پایانه‌های نفتی ایران ۳ هزار میلیارد تومان است که ۸۰ درصد اعتبارات بر اساس مصوبات شرکت ملی نفت ایران مربوط به دولت سیزدهم هستند. نگاه ما به پایانه‌ها نگاه بلندمدت است و جزیره خارک از نظر جغرافیایی میان پایانه‌های دنیا برترین به شمار می‌آید و باید در بالاترین سطح استانداردهای جهانی اداره شود.

وی افزود: ارتقای سیستم‌های اعلان و اطفای حریق، تعمیرات اساسی مخازن، به‌روزرسانی سیستم‌های اندازه‌گیری نفت (میترینگ)، احداث مخازن جدید با ظرفیت ۴ میلیون بشکه در خارک، ۱۰ میلیون بشکه در جاسک و ۵۰۰ هزار بشکه در تهران و ارتقا و نوسازی سیستم‌های موجود از جمله اقدام‌ها برای توسعه پایانه‌های نفتی ایران هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به نقش کارکنان در بهره‌وری سازمان اشاره و تصریح کرد: کارکنان به‌عنوان مهم‌ترین دارایی، نقشی اساسی در تعالی سازمان دارند و پشتوانه محکم نظام، دولت و صنعت هستند و این وظیفه ما را در جبران خدمات کارکنان سنگین‌تر می‌کند.

خجسته‌مهر تأکید کرد: صادرات نفت‌خام و میعانات گازی در مقایسه با زمانی که دولت تحویل گرفته شد، دو برابر شده است. این به‌معنای آن است که امکانات، تأسیسات، لجستیک و خدمات دریایی خارک، به‌طور کامل در اختیار صادرات است و از طرفی شرکت میترینگ، خدمات پهلودهی و هدایت کشتی‌ها و ناوگان حمل‌ونقل صادراتی، توانمندی دارد و یک ناوگان کامل است.

وی گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران برای اینکه به شکل مدرن و مبتنی بر فناوری‌های نو اداره شود، چه از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار، باید هرچه سریع‌تر برنامه پنجساله را تدوین کند زیرا همه تخصیص اعتبارات بر مبنای برنامه توسعه‌ای خواهد بود.

معاون وزیر نفت افزود: ایمنی نقش اساسی در شرکت‌ها دارد و ایمنی در مخازن ذخیره‌سازی بسیار حائز اهمیت است. برای دستیابی به اهداف، پدافندغیرعامل شرکت باید سیستمی و هوشمند اداره شود. تعمیرات اساسی مخازن خارک در اولویت قرار گیرد، برای انجام پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای به‌طور حتم از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و از توان متخصصان بومی استفاده شود، مهارت‌آموزی با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای برای جوانان جویای کار منطقه در دستور کار باشد و طرح‌های نیمه‌کاره یا راکد با جدیت پیگیری شوند و پایان یابند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.