تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 7:59
کد خبر : 11114

امیرعبداللهیان: از مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان استقبال می‌کنیم

امیرعبداللهیان: از مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان استقبال می‌کنیم
وزیر امور خارجه در دیدار همتای ارمنستانی خود گفت، جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلح بین آذربایجان و ارمنستان و پیشرفت‌های اخیر در روند مذاکرات استقبال و آن را مثبت ارزیابی می‌کند.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه با آرارات میرزوویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار تحولات جاری در منطقه قفقاز جنوبی از جمله مذاکرات صلح بین آذربایجان و ارمنستان و راه های گسترش و تعمیق روابط دو جانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سفر سال گذشته نخست وزیر ارمنستان به تهران و توافقات مهم صورت گرفته در دیدار وی با رئیس جمهوری اسلامی ایران، یکی از اهداف دیدار امروز را پیگیری توافقات سران دو کشور دانسته و بر تسریع در اجرای پروژه های توافق شده در زمینه های مختلف تجارت، انرژی، حمل و نقل و امور کنسولی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به جایگاه مهم قفقاز در سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران و حمایت همیشگی کشورمان از تقویت همگرایی و همکاری بین کشورهای منطقه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلح بین آذربایجان و ارمنستان و پیشرفت های اخیر در روند مذاکرات استقبال و آن را مثبت ارزیابی می کند.

وزیر امور خارجه با اشاره به ضرورت حل و فصل ریشه ای اختلافات برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه، موثرترین راه برای رسیدن به صلح جامع را گفت وگوها و سازوکارهای منطقه ای از جمله سازوکار ۳+۳ دانست و تاکید کرد که تبدیل شدن منطقه قفقاز به میدان منازعه و رقابت بین قدرت ها راه رسیدن به صلح را دشوارتر می کند.

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن رابطه با کشور همسایه، جمهوری اسلامی ایران،، به توافقات سال گذشته سران دو کشور در تهران اشاره و بر لزوم اجرایی شدن هرچه سریع تر این توافقات به ویژه فعال سازی کریدور خلیج فارس- دریای سیاه و اجرای توافقات در زمینه مبادله انرژی بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به مذاکرات صلح میان جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان و اهمیت برقراری صلح و ثبات در منطقه، همکاری دو کشور ایران و ارمنستان در این زمینه را سازنده و به نفع منطقه توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان روز دوشنبه در صدر هیاتی به ایران سفر کرد در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.