تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 7:04
کد خبر : 14365

پایه مالیاتی جدیدی در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی نشده است

پایه مالیاتی جدیدی در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی نشده است
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: پایه مالیاتی جدیدی در بودجه پیش‌بینی نشده و مالیات مالیات‌دهندگان هم هیچ تغییری نداشته است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، رحیم زارع در تشریح جزئیات جلسه عصر روز (یکشنبه، ۱۹ آذر ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق حاضر شدند.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گزارشی از منابع بودجه سال آینده ارائه کردند، گفت: بر اساس دغدغه نمایندگان و تحلیل دیدگاه کارشناسان اصلی‌ترین چالش منابع مالی بودجه و همچنین منابع هدفمندی یارانه‌ها، کسری ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه است که البته ما هنوز این مسأله را نتیجه‌گیری نکرده‌ایم و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم این موضوع را به حداقل برسانیم و مانع تورم‌های حاصله شویم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به بررسی درآمدهای مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه کمیسیون، بیان کرد: در این جلسه مطرح شد که چرا درآمدهای مالیاتی به این صورت افزایش پیدا کرده است که وزیر اقتصاد در ادامه درباره موارد جلوگیری کننده از فرار مالیاتی و شناسایی مؤدیان جدید توضیحاتی را به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

زارع با بیان اینکه پایه مالیاتی جدیدی در بودجه پیش بینی نشده است، گفت: همچنین مالیات، مالیات دهندگان هم هیچ تغییری نداشته است.

وی با اشاره به بررسی مصارف بودجه در جلسه فوق ادامه داد: نمایندگان در این بخش تاکید داشتند که چرا افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه دولت به اندازه کافی دیده نشده است و باید این موضوع لحاظ شود.

زارع تصریح کرد: در مجموع نظر ما این است که نقش هدایت‌گری برنامه هفتم توسعه را در بودجه سال آینده پیگیری کنیم تا نتایج آن در زندگی و معیشت مردم دیده شود بنابراین حتماً مذاکراتی را با دولت و سازمان برنامه و بودجه در زمینه جزئیات بودجه خواهیم داشت تا برخی احکام و تبصره‌های بودجه را تغییر دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.