تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 6:19
کد خبر : 17109

اجرای بیش‌از ۵ هزار بازرسی ازواحدهای صنفی توزیعی،تولیدی وخدماتی در سیرجان

اجرای بیش‌از ۵ هزار بازرسی ازواحدهای صنفی توزیعی،تولیدی وخدماتی در سیرجان
عرب پوررئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان گفت: تعداد کل بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته شهرستان سیرجان ۵ هزار و ۷۰۳ مورد از بین ۲۱ هزار واحد این شهرستان بوده است.

به گزارش نسیم صبا:باس عرب‌پور در گفتگو یی از عملکرد سازمان صنعت و معدن در شهرستان سیرجان و تفویض اختیاری که داشت، عنوان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان براساس وظیفه پاسخ‌گویی و رسالت دولتی خود و به تناسب امکانات، منابع انسانی، اداری و لجستیک اقدامات خوبی را در سال گذشته انجام داد.

وی به حوزه صنعت اشاره و اذعان کرد: در مرحله صدور مجوزها طی یک‌سال گذشته ۲۱۸ فقره جواز تاسیس واحد صنعتی، ۳۴ فقره جواز تاسیس انبار و ذخیره‌سازی محصولات، ۱۹ فقره صدور پروانه بهره‌برداری و ۶ فقره اصلاح پروانه بهره‌برداری، صادر شده است.

عرب‌پور افزود: باتوجه به اینکه به‌استناد ماده ۱۹ و تبصره‌های مربوطه معادن انفال بوده و برداشت غیرمجاز به‌عنوان جرم مشهود تلقی می‌شود بنابراین اقداماتی در این راستا همچون بازدید از معادن شهرستان سیرجان ۱۳ مورد، بررسی نقاط برداشت شده و اعلام به سازمان جهت تمدید مجوز برداشت شن و ماسه، ۶ مورد اعمال ماده ۱۹ و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه که در این عرصه نیز هفت مورد در دادسرای سیرجان منجربه تشکیل پرونده شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سیرجان به بزرگ‌ترین چالش این نهاد که همان حوزه سوخت صنایع و معادن است، اشاره کرد و گفت: همه ساله مراجعات بسیاری را در این خصوص به مرکز استان داشتیم که با تفویض اختیار به شهرستان، برای ۶۰ مصرف‌کننده سوخت در حوزه معدن و ۱۲۴ کاربر در حوزه صنعت، به‌طور متوسط در ماه برای هر دو حوزه معدنی و صنعتی ۳۲ میلیون لیتر در نظر گرفته و توزیع شد.

وی به حوزه سوخت در عرصه اصناف‌(نفت و گاز) اشاره کرد و گفت: در شهرستان سیرجان برای ۵۰ واحد صنفی به‌طور متوسط در ماه ۱۶۲هزار لیتر تخصیص داده شد.

عرب‌پور تعداد کل بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته را ۵ هزار و ۷۰۳ مورد عنوان کرد و گفت: تعداد واحدهای صنفی شهرستان سیرجان ۲۱ هزار واحد است که با ۶ نفر بازرس مورد پایش و نظارت قرار گرفتند و در این راستا یک هزار و ۱۶۴ تخلفت کشف شده و برای ۹۵۸ فقره نیزه پرونده تشکیل و به تعزیزات ارسال شده است که ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش‌از ۲۴۰ میلیاردریال بوده است.

رئیس اداره صمت شهرستان سیرجان به نظارت مستمر مردمی اشاره کرد و گفت: ۲۸۱ شکایت شامل ۲۱۹ مورد متخلف و ۶۲ مورد غیر متخلف از سوی مردم به این سازمان اعلام شده که مورد رصد و پیگیری قرار گرفته‌اند.

وی به تعداد گشت‌های مشترک متشکل از دادستانی، تعزیرات، اماکن، بهداشت، اتاق اصناف، بسیج و جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۲۵ مورد در سطح شهرستان انجام شده است که مختص ماه مبارک و ایام عید نوروز بود و در این گشت‌ها برای ۳۱۱ فقره پرونده تشکیل شده است که ارزش ریالی پرونده‌های متشکله در گشت‌های مشترک بیش‌از ۱۱۱ ریال بوده است.

عرب‌پور تعداد اتحادیه‌های صنفی را ۳۸ عدد با تعداد ۲۱ هزار واحد تحت پوشش در شهرستان سیرجان نام برد و گفت: گرچه شاهد فعالیت قانونی صنوف در سطح شهرستان هستیم، با این‌حال هستند افرادی که تخلف کرده و فعال زیرزمینی هستند در همین راستا نیز ۲۴ پرونده برای کالای قاچاق به ارزش ریالی بیش از ۱۷۳ میلیارد ریال نیز تشکیل شده و به مراجع پیگیری ارسال شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان سیرجان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۵ واحد صنعتی و صنفی متقاضی تسهیلات سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و صنفی جهت طرح در کارگروه تبصره ۱۸ و رونق تولید معرفی شد که طی آن تعداد ۶ واحد( پنج واحد سرمایه ثابت و یک واحد سرمایه در گردش) به مبلغ ۶۲۲ میلیون ریال مصوب شد.

وی میزان تعهد اشتغال این سازمان در شهرستان سیرجان را ۴ هزار نفر برشمرد و گفت: تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد برای سال ۱۴۰۲ تعداد ۴ هزار و ۲۳۶ نفر بوده است که شاهد رشد قابل توجهی بوده‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.