تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 8:09
کد خبر : 7901

معرفی ۴۰ کتابی که قبل از مرگ باید خواند ۳_کتاب غرور و تعصب

معرفی ۴۰ کتابی که قبل از مرگ باید خواند ۳_کتاب غرور و تعصب
غرور و تعصب نوشته جین آستین نویسنده قرن هجدهم و نوزدهم انگلیسی است که آثارش ادبیات غرب را سخت تحت تأثیر قرار داد. پروین ادیب این کتاب را به فارسی بازگردانده است.

خلاصه کتاب غرور و تعصب
جین آستین در داستان غرور و تعصب، ماجرای عاشقانه پرچالشی میان دختری به نام الیزابت از خانواده‌ای متوسط و پسری از یک خانواده مرفه را روایت می‌کند که پس از کش‌و قوس‌های هیجان‌انگیز و گذر از سوءتفاهم‌ها و بدفهمی‌های بسیار به سرانجامی مطلوب می‌رسد. خانواده بنت چهار دختر دارند که دو دختر آن‌ها جین و الیزابت در آستانه ازدواج‌اند. خانم بنت متوجه می‌شود که به تازگی مرد جوان برازنده‌ای همسایه آن‌ها شده و به خیال این می‌افتد که الیزابت دختر بزرگش را با این مرد آشنا کند. در یک مهمانی خانم بنت دختر بزرگش را با آقای بینگلی آشنا می‌کند و طبق انتظارش علاقه‌ای بین آن دو شکل می‌گیرد. اما مرد جوان دیگری همراه بینگلی است که بسیار مغرور و سخت به نظر می‌رسد. این مرد ذهن الیزابت را مشغول خودش می‌کند اما عشقی که به مرور بین این دو شکل می‌گیرد در مسیری ناهموار و پر از دلخوری و سو‌ءتفاهم می‌افتد.

خواندن کتاب غرور و تصب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
غرور و تعصب سرشار از احساسات ناب انسانی است؛ مطالعه این کتاب را به علاقمندان داستان‌های عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جین آستن
جین آستن در ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در استیونتون، همپشر، جنوب شرقی انگلستان، به دنیا آمد. او هفتمین فرزند یک کشیش ناحیه بود. پدرش در سال ۱۸۰۵ از دنیا رفت؛ جین و مادرش چندبار نقل مکان کردند، تا سرانجام در سال ۱۸۰۹ در نزدیکی التن در همپشر ماندگار شدند. جین آستن در دوران نوجوانی نوشتن رمان را آغاز کرد. او در شش رمان درباره زندگی در اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم نوشت. چهار تا از این کتاب‌ها در یک دوره چهار ساله منتشر شدند که نشان دهنده سرعت نویسنده در نگارش بود. عقل و احساس، غرور و تعصب، مانسفیلد پارک و اِما کتاب‌هایی بودند که در زمان حیات او چاپ شد. دو کتاب دیگر او یعنی نورثنگر ابی و ترغیب نیز پس از مرگش منتشر شدند. کتاب هفتم او هیچ‌گاه به پایان نرسید. آستن در دورانی که زنده بود کتاب‌هایش را بدون نام چاپ می‌کرد. جین آستن، بر خلاف قهرمان‌های رمانش، در طول عمر ۴۱ ساله‌اش هرگز ازدواج نکرد. باید خاطرنشان ساخت شناخت این نویسنده انگلیسی از زندگی زنان و مهارتش در بیان گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده ‌است.

جملاتی از کتاب غرور و تعصب
آقای بنت ضمن رفتن به طرف کتابخانه‌اش که رو به اتاق نشیمن باز می‌شد در جواب همسرش گفت: اشتباه می‌کنی عزیزم… من برای اعصاب تو احترام زیادی قایلم. هرچی باشه اونا از دوستای قدیمی من هستن…. بیش‌تر از بیست ساله که دارم باهاشون زندگی می‌کنم.

خانم بنت زد زیر گریه: اوه …. تو اصلا احساس نداری، نمی‌دونی من چه عذابی می‌کشم.

خانم بنت زد زیر گریه: اوه …. تو اصلا احساس نداری، نمی‌دونی من چه عذابی می‌کشم.

امیدوارم حالت بهتر بشه عزیزم و اون‌قدر زنده بمونی که بتونی با همه همسایه‌های جوون و پولداری که این دور و بر زندگی می‌کنند آشنا بشی.

تو واقعا ادم رو کفری می‌کنی! اصلا به دخترات اهمیت نمی‌دی. پنج‌تا دختر – می‌فهمی پنج تا!- جن حالا بیست‌وسه سالشه! یعنی قراره همه اونا پیردختر بشن؟

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب غرور و تعصب، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

معرفی نویسنده
عکس جین آستن
جین آستن
جین آستن نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است که برای اولین بار از طریق رفتارش با مردم عادی در زندگی روزمره‌ی آن‌ها، شخصیت کاملا مدرن خود را در رمان‌هایش بازتاب داد. او در طول زندگی خود چهار رمان منتشر کرد: عقل و احساس، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اما. در این رمان‌ها و همچنین رمان‌های ترغیب و نورثنگر ابی (که پس از مرگ او در سال ۱۸۱۷ منتشر شدند)، آستن زندگی طبقه‌ی متوسط​​ انگلیسی را در اوایل قرن نوزدهم به تصویر کشید. رمان‌های او به آثار کلاسیک جاودانی تبدیل شدند که بیش از دو قرن پس از مرگ او، همچنان موفقیت‌های مختلفی کسب می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.