تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 - 20:09
کد خبر : 1247

قانون شکرگزاری چیست؟(بخش سوم)قسمت آخر

قانون شکرگزاری چیست؟(بخش سوم)قسمت آخر
ممنون از نعمت بی نهایتی که داریم، اگر با حس خوب همراه باشد معجزه می شود!

به کلمه احساس خوب توجه کنید کلمه کلیدی احساس مشکل اصلی است که دوستان به آن توجه نمی کنند!

مردم می آیند و فقط فهرست می نویسند و تشکر می کنند و علاوه بر اینکه به حرف و نوشته هایشان خوب نمی فهمند، در دلشان هم شک می کنند. که جواب می دهد یا نه؟

مهم ترین قسمت شکرگزاری به نظر من این است که علاوه بر شکرگزاری نسبت به داشته هایمان، رسیدن به خواسته ها را پیش بینی می کنیم و با احساس خوب خدا را شکر می کنیم.

خیلی از دوستان از من می پرسند چگونه تشکر کنم. برای استفاده از این قانون باید یک یادداشت تشکر برای روز شکرگزاری روزانه خود تهیه کنید که بعداً به شما خواهیم گفت.

هنگامی که یک یادداشت تشکر تهیه کردید، می توانید از خداوند به خاطر نعمت هایی که برای آرزوها و خواسته های خود دارید سپاسگزار باشید.

برای استفاده از قانون قدردانی می توانید از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید. برای تبدیل جملات تاکیدی مثبت به کلمات قدردانی، باید عبارت “خدا را شکر” را در جملات تاکیدی خود بگنجانید.

روش شکرگزاری نعمت ها
اولین راه شکرگزاری، شکرگزاری نعمت ها و دارایی هایتان است. در این راه باید قدردان همه نعمت هایتان باشید. این باعث افزایش برکات شما می شود.

برای شکرگزاری می توانید نعمت های خود را بنویسید یا تکرار کنید. باید ببینید چه احساسی بهتری دارید.

اگر هنگام گفتن آن احساس بهتری دارید، می توانید در حین راه رفتن سپاسگزار باشید. با نوشتن احساس بهتری خواهید داشت، می توانید نعمت های خود را بنویسید و خدا را شکر کنید.

شکرگزاری خواسته ها و آرزوها
راه دوم برای شکرگزاری این است که از خواسته های خود سپاسگزار باشید. می توانید لیست کاملی از خواسته های خود تهیه کنید یا در دفتر شکرگزاری خود بنویسید و هر روز برای آرزوها و خواسته های خود شکرگزار خداوند باشید.

هر آرزو و هدفی را که دارید با جزئیات کامل در دفترچه یادداشت شکرگزاری خود بنویسید و هر روز آن را مرور کنید و احساس خوبی به خود بدهید.

باید به احساسات خود توجه کنید تا ببینید آیا شکرگزاری را درست انجام می دهید یا خیر. اگر در روز شکرگزاری احساس خوبی دارید، این نشانه آن است که در مسیر درستی قرار گرفته اید.

چرا باید شکرگزاری کنیم؟
دلیل اصلی اینکه ما به شما می گوییم شکرگزار باشید این است که ارتعاش و هدف خود را به کائنات می فرستید و با گذشت زمان و با عادت کردن ذهن شما به چیزهای مثبت، ناخودآگاه روی چیزهای خوب تمرکز خواهید کرد.

چند نمونه جملات شکرگزاری روزانه
در این قسمت نمونه هایی از شکرگزاری خداوند را برای شما عزیزان قرار داده ایم. این جملات شکرگزاری مثبت کوتاه از حمد و سپاس خداوند است. بیان و استفاده از عبارات مثبت شکرگزاری نوعی شکرگزاری از خداوند است و بسیاری از افراد می توانند در مقطعی از زندگی خود با خدای خود صحبت کنند و او را صدا کنند و در نهایت به خاطر نعمت هایش شکر کنند.

استفاده از عبارات مثبت برای شکرگزاری یکی از راه های رسیدن به آرامش در زندگی است. با عادت به شکرگزاری روزانه به آرامش دل خواهید رسید.

خداوندا تو را شکر می کنم که امروز از خواب بیدار شده ام و می توانم یک روز دیگر را زندگی کنم.

خدایا تو را شکر می کنم به خاطر خبرهای خوب و زیبایی که امروز دریافت می کنم.

خدایا تو را شکر می کنم به خاطر خانه رویایی که دقیقا همانی است که می خواستم.

خدایا از تو ممنونم به خاطر پول و ثروتی که خیلی غیر منتظره به دستم رسید.

خدایا بابت شریک زندگی خوبم از تو ممنونم.

خدایا تو را شکر می گویم چرا که هر روز بهترین ها را وارد زندگی من می کنی.

خدایا از تو ممنونم که باور و ایمانم را هر روز قوی تر می کنی.

خدایا تو را شکر م یکنم به خاطر اعتماد به نفس و شجاعتی که دارم.۱ضش

خدایا شکرت بابت عشقی که می گیرم و می دهم.

و…

فرکانس شکرگزاری را در وجود خود افزایش دهید
بدون توجه به اینکه اکنون در چه شرایط و وضعیتی از زندگی هستید، قطعا چیزهای بسیاری هستند که حضورشان برای شما عادی شده است ولی اگر کمی بیشتر روی حضور آنها متمرکز شوید، متوجه میشوید که الزامی برای وجود آنها در لحظه آتی وجود ندارد.

در حقیقت همواره و در هر لحظه شما چیزهای بسیاری دارید که میتوانند ثانیه ای بعد نباشند.

خوب دقت کنید که وقتی میگویم ممکن است ثانیه ای بعد ممکن است نباشند، منظور این نیست که شما قرار است کمبود چیزی را تجربه کنید، زیرا جهان و تمام هستی، همواره در فراوانی بیپایان است و کمبود هرگز در آن وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

منظور من از قدردانی این است که خوب دقت کنید چقدر چیزهای با ارزشی را در زندگی خود دارید. در حقیقت حتی لزومی ندارد شکرگزار آنها باشید !

فقط آنها را ببینید و حس کنید. هرچقدر هوشیاری خود را بیشتر روی داشته ها ببرید و ارتعاشات فکری قدردانی بیشتری را نسبت به آنها به کائنات ارسال کنید، خواهید دید که فراوانی در زندگی شما بازهم بیشتر و بیشتر میشود زیرا جهان بیرون فقط انعکاس درون شماست.

وقتی از درون پر از حس فراوانی و دارایی شوید، جهان بیرون نیز همین را بیشتر و بیشتر به شما نمایش خواهد داد.

در این باره چه دیدگاهی دارید…؟

دوستدارتان محمد جانبلاغی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.