تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 8:13
کد خبر : 13305

مداحی مقدمه و احیای جهاد است

مداحی مقدمه و احیای جهاد است
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مداحی مقدمه جهاد و احیای جهاد است گفت:بدون حب به اهل بیت و حب به اسلام نمی‌توانیم در میدان جهاد حضور پیدا کنیم.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی ذاکران و مداحان سراسر کشور که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد اظهار داشت: خدا را شاکرم که امروز این توفیق را نصیبم کرد تا در جمع مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)، دلدادگانی که ترکیب عمیق احساس دینی و شور حسینی و شعور عاشورایی را باهم برای جریان یابی جاذبه الهی عاشورا و حرکت دادن آن واقعه عظیم و انتقال دادن آن به نسل دیگر انجام می‌دهند، باشم.

وی با بیان اینکه به صورت طبیعی عاشورا قله فضائل هستی است، تصریح کرد: زیباترین و عمیق‌ترین معارف عالم در این واقعه متراکم و در عین حال عمیق تبلور یافت. همانطور که درباره قرآن فهمیدند که ظاهر آن زیبا و باطن آن عمیق است. مداحان در طول زندگی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را از سرچشمه عاشورا به عنوان یک حقیقت جاری در دل مؤمنان و محبان به یک حرکت بهجت معنوی تبدیل کردید. شما تاریخ را حرکت داده‌اید. شخصیت‌های عاشورا را تکثیر، زنده و جاری کرده‌اید. به عاشورا امتداد داده‌اید. عاشورا واقعه‌ای محصور شده در زمان نیست بلکه جاری و صاحب حیات و حیات بخش است و قدرت ایجاد می‌کند. میدان پرورش حب و بغض است. شما ما را در دنیا و آخرت با سیدالشهدا محشور می‌کنید. بدون برائت نمی‌توان جهاد کرد. تولی و تبری مقدمه جهاد است. بدون حب به اهل بیت و حب به اسلام نمی‌توانیم در میدان جهاد حضور پیدا کنیم. ما با همین حب و بغض میل به جهاد پیدا می‌کنیم.

سلامی با بیان اینکه بدون جهاد و شهادت اسلامی پیش نمی‌رود ادامه داد: این به معنای جنگ طلب بودن مسلمان نیست و یا اینکه اسلام دین رزم‌آوری است نیست زیرا اسلام به صلح و آرامش اهمیت می‌دهد. سلم و آرامش برای اسلام یک اصل است اما چون اسلام پیام آور آزادی انسان است به صورت طبیعی شعائر و پیام‌های او که از تقوای قلوب است با استکبار و ظلم در ستیز است. صلح، عفو و سلم جوهر اساسی اسلام است اما برای رسیدن به این حقایق باید از گذرگاه مقاومت مستکبران عبور کرد. امروز مستکبران به دنبال خاموش کردن نور الهی هستند. جمع بین اسلام و کفر در یک سرزمین ممکن نیست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان با تمام قدرت خود مقابل مسلمانان می‌ایستند. ماهیت آنان در طول تاریخ هرگز تغییر نمی‌کند. مسلمانان همیشه در قلت می‌جنگند و در قلت پیروز می‌شوند؛ این سنت الهی است. اما اگر مسلمانان کثیر باشند عجب کنند محکوم به عقب‌نشینی و شکست هستند. جهاد مسیر ما و شهادت طریقت ما است. ما عاشورا را در دفاع مقدس تمرین کردیم ولی دفاع مقدس انبساط و نازله‌ای از آن عاشورای متراکم و فشرده شده بود.

وی بیان کرد: هیچ دلیلی برای از تن در آوردن لباس جهاد وجود ندارد. اگر کسی لباس جهاد را از تن در بیاورد خدا لباس ذلت برتن او می‌کند. شما این احتجاج را بیان می‌کنید و در قلب‌های نسل جدید می‌نشانید و رجز جهاد را به آنان منتقل می‌کنید و ایمان را با احساس ترکیب می‌کنید. کار ذاکران اهل بیت از مسیر نشر آن واقعه‌های بزرگ پرورش روح ایمان برای جهاد و پذیرش امر ولایت است. برای پرورش بغض نسبت به دشمنان و محبت نسبت به انسان است. مداحی مقدمه جهاد و احیای جهاد است. شما در مدح امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید.

سلامی با بیان اینکه بدون عاشورا ما نمی‌ماندیم و ده‌ها بار تا به امروز محو می‌شدیم گفت: عاشورا در تمام وقایع زندگی پس از انقلاب به ما حیات بخشید. عاشورا در دفاع مقدس به ما توان مقاومت داد. عاشورا فلسفه ایستادگی را معنا می‌کند و به ما یاد می‌دهد که باید تا آخر بایستیم. ما تنها به مدد عاشورا توانستیم بایستیم. نوحه‌هایی که در میدان رزم می‌خواندید، جوانان ما را مهیای مقاومت کرد. امروز شاهد صحنه واضح از تقابل حق و باطل هستیم. لشکر کفر تمام توان سیاسی و زور خود را به میدان آورده است تا در یک سرزمینی کوچک تلاش می‌کند تا کفر را بر اسلام پیروزی دهد. امروز همه کفر با تمام استعداد ممکن روی صحنه آمده است، چرا؟ چون همه مستکبران تمام قدرتشان را در اسارت مؤمنان و مسلمانان می‌بینند. در غزه همه آمدند و این نمایه‌ای از عاشوراست. آمریکا و اروپا جهانی ماندن قدرت خود را در تسخیر سرزمین، قلب و ذهن مسلمانان می‌بینند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دنیای مستکبر در هر نقطه جهان اسلام یک خنجری بر پیکر اسلام فرو برده است. در شرق اسلام رژیم صهیونیستی و در جای دیگر جمعی تکفیری را ایجاد کردند. آنها بنا دارند نشان دهند که بدون تکیه به کشورهای غربی نمی‌توان آرام زندگی کرد. از این رو بیشتر جنگ‌های نیم قرن اخیر در کشورهای اسلامی بوده است. صهیونسیت‌ها عصاره مکر و زور و مکر دشمن هستند.

وی گفت: اسرائیلی‌ها تا سه هفته پیش تصور می‌کردند آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه حامی آن‌هاست و کسی نمی‌تواند به آن‌ها دست یابد تصور می‌کردند یک دستگاه امنیتی پیچیده دارند که همه چیز را تحت کنترل دارد. تصور می‌کردند ارتش قدرتمندی دارند. با این چهار تصور آرام می‌خوابیدند. اما در هفتم اکتبر همان ۱۵ مهرماه تمام این تصورات فروریخت. برای این رژیم اولین اتفاق می‌تواند فروپاشی کامل و شکست آخر باشد. ایجاد تصور عدم امنیت بزرگترین شکست برای آنان بود. ماندن در این سرزمین دیگر زمینه زندگی نیست بلکه پذیرش جنگ است. هرچه بمباران می‌کنند غزه می‌ماند زیرا کودکان غزه تسلیم نمی‌شود و می‌گویند اینجا سرزمین ما و هویت ماست و این فرق می‌کند با افرادی که برای ثروت و مال اندوزی به آن سرزمین آمدند. ترس از مرگ میان صهیونیست‌ها عمومیت دارد و جاری است. اسرائیلی‌ها دیگر نمی‌توانند به دستگاه امنیتی خود، ارتش و حتی آمریکا اعتماد کنند که همیشه دیر می‌رسد. این بار شانس آوردند اما ممکن است که مرتبه بعدی این مهم رقم نخورد.

سلامی گفت: تانک‌های بسیاری را پشت مرزهای غزه گذاشتند اما قدمی پیش نمی‌گذارند زیرا جنگ با اسلحه پیش نمی‌رود و نیاز به مردان با ایمان و با قلب‌های مطمئن نیاز دارد نه دل‌های مضطرب و قلب‌های پریشان. این‌ها محکوم به شکست هستند. شکست آنها پر هزینه خواهد.‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.