تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 6:59
کد خبر : 14328

طرح پایش دمای ادارات و نهادهای دولتی استان کرمان آغاز شد

طرح پایش دمای ادارات و نهادهای دولتی استان کرمان آغاز شد
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: طرح پایش مصرف گاز در راستای مدیریت مصرف گاز و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آن در همه ادارات، سازمان‌ ها و شرکت های دولتی و غیردولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و... آغاز شد.

به گزارش نسیم صبا:، محمدرضا سلیمانی در تشریح خبر فوق افزود: معاون اول محترم رئیس جمهوری در بخشنامه ای وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسه ها و شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری ها را ملزم به رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی کرد که بر این اساس تمامی دستگاه ها در طول فصل سرما پایش می‌شوند.
وی بیان کرد: طبق بخشنامه ابلاغ شده همه این نهادها موظف به رعایت دمای ۱۸ درجه سانتی گراد در کلیه فضاهای اداری، روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از شروع ساعت کاری و خاموش نمودن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، خاموش کردن سامانه های گرمایشی در خارج از وقت اداری، استفاده از دستگاه های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا (A و B)، بهینه سازی موتورخانه ها و چک نمودن وسایل گرامیشی و کاهش حداقل ۲۰% مصرف گاز طبیعی هستند
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: اماکن دولتی، مشمولین قانون توسعه صنعت گردشگری و مشترکین آموزشی و فرهنگی حداکثر مجاز به مصرف معادل هشتاد درصد مصارف دوره مشابه خود در سال ۱۴۰۱ هستند.
به گفته سلیمانی طبق این بخشنامه ساختمان های تجاری و ورزشی بعد ار ساعت ۱۸ باید سامانه گرمایشی خود را خاموش کنند.
وی با تاکید بر اینکه سازمان حراست دستگاه های نامبرده موظف به نظارت بر حسن اجرای مفاد این بخشنامه هستند، افزود: در صورت عدم رعایت هر کدام از موارد ذکر شده، پس از اخطار کتبی و تکرار مجدد نسبت به قطع گاز اداراتی که از مفاد بخشنامه پیروی نمی‌کنند، اقدام می‌شود.
سلیمانی با اشاره به اینکه مشترکین بخش های خانگی و تجاری در اولویت این شرکت قرار دارند، گفت: از ادارات دولتی خواهشمندیم با رعایت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی ما را در گازرسانی پایدار در فصل سرما یاری نمایند.
وی یادآور شد: در پاییز و زمستان سال گذشته ۸ هزار و ۶۵۳ مورد از ادارات و سازمان های استان کرمان توسط ماموران شرکت گاز بازرسی شدند و برای ۵۳۲ مورد اخطار صادر شد و جریان گاز تعداد ۳۱۷ سازمان به دلیل بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل ابلاغی، قطع گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.