تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 6:12
کد خبر : 12999

وزیر فرهنگ: فضای رسانه‌ای به نفع جریان مقاومت در حال تغییر است/اعزام خبرنگاران به غزه

وزیر فرهنگ: فضای رسانه‌ای به نفع جریان مقاومت در حال تغییر است/اعزام خبرنگاران به غزه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضای رسانه‌ای به نفع جریان مقاومت در حال تغییر است، از اعزام جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای پوشش اقدامات جمهوری اسلامی و همدردی با مردم غزه و فلسطین خبر داد.

به گزارش نسیم صبا :محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه شب در حاشیه آیین همدردی شاعران و هنرمندان با مردم فلسطین با عنوان «طوفان خشم» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: با وجود خواست دشمن و همه طراحی‌ها و شیطنت‌ها، تحریف‌ها و بمباران خبرهای دروغ، فضای رسانه‌ای به نفع جریان مقاومت در حال تغییر است. امروز احساس همدردی با مردم مظلوم فلسطین را دیگر منحصر به جهان اسلام نمی بینیم. همه بخش ها و آزادی خواهان و کسانی که فطرتی پاک دارند و نگاهی عادلانه را دنبال می کنند، نسبت به این موضوع حساسیت خود را نشان می دهند. ورزشکاران، هنرمندان و اهالی فرهنگ نیز جدای از بدنه عمومی جامعه نیستند.

وی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ چند اقدام مهم را در دستور کار داریم، اظهار داشت: نامه ای را دیروز به وزرای فرهنگ و اطلاع رسانی کشورهای اسلامی نوشتم و در آن به سکوت در برابر شهادت حداقل ۱۵ خبرنگار اعتراض کردیم. فضای شهادت این روزها بقدری داغ است که این نوع قشربندی ها کمتر دیده می شود.

اهالی فرهنگ و ادب و هنر در این ۱۰، ۱۲ روز اخیر از هر بهانه ای برای احساس همدردی استفاده کردنداسماعیلی گفت: یک سال و اندی پیش شهیده شیرین ابوعاقله به شهادت رسید که خود به تنهایی فضای کنشگری، همدردی و رویداد را ایجاد کرد. اکنون در یک فاصله کوتاه نزدیک به ۱۵ خبرنگار به شهادت رسیدند و مشاهده می کنیم اتفاق متناسبی رخ نمی دهد. این کار را انجام دادیم و در تهران هماهنگ کردیم تا بلافاصله شکایت از رژیم صهیونیستی را در دادگاه لاهه دنبال کنیم اگر چه امید زیادی نداریم اما معتقدیم باید این ساز و کارها را دنبال کنیم. اهالی فرهنگ و ادب و هنر در این ۱۰، ۱۲ روز اخیر از هر بهانه ای برای احساس همدردی استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: ابتدای هفته جمع با شکوهی از اهالی رسانه اظهار همدردی کردند و امروز نیز اهالی فرهنگ، شعر و ادب جمع شده بودند و با وجود این که تجمع بزرگ را در عصر امروز داشتیم و دیر اطلاع رسانی شده بود در این جمع شعرای برجسته کشور حاضر شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: بعد از ظهر شنبه نیز همایش بزرگ را اهالی فرهنگ و هنر با رویکرد بیشتر اعم از هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی در موزه هنرهای معاصر برگزار می کنند که اهمیت بالایی دارد.

اسماعیلی افزود: برای روز جمعه در حاشیه نمایش فیلم های مربوط به کودک و نوجوان برنامه ای را در سالن نمایش وزارت ارشاد تدارک دیده اند و برنامه های مختلف دیگری نیز در کنار این برنامه انجام می شود.

مراجعه به وزارت فرهنگ برای اعزام اهالی فرهنگ و هنر و امدادرسانی به مناطق درگیر بویژه در غزه زیاد است

وزیر فرهنگ با بیان اینکه مراجعه به وزارت فرهنگ و معاونت های مختلف این وزارتخانه برای اعزام اهالی فرهنگ و هنر و امدادرسانی به مناطق درگیر بویژه در غزه زیاد است، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی همانطور که رئیس جمهوری گفتند بنا دارد کشتی هایی را حامل کمک ها اعزام کند و در حال آخرین رایزنی ها هستیم. به محض فراهم شدن این امکان و دیگر امکانات، تلاش می کنیم جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای پوشش اقدامات، اظهار همدردی و حضور در صحنه در منطقه حاضر بشوند و در مناطق نزدیک به درگیری و مظلومیت مردم غزه را بهتر و ببیشتر روایت کنند.

تلاش می کنیم جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای پوشش اقدامات، اظهار همدردی و حضور در صحنه در منطقه حاضر بشوند و در مناطق نزدیک به درگیری و مظلومیت مردم غزه را بهتر و ببیشتر روایت کننداسماعیلی گفت: همه می دانند امروز حضور در غزه خطراتی دارد ولی همه مشتاقانه دنبال این ابراز علاقه و حضور در صحنه هستند. انشالله بتوانیم زمینه های این کار را فراهم کنیم.

از تولیدات سینمایی در خصوص جنایت های رژیم صهیونیستی و غزه حمایت می کنیم

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری فیلم از جمله مستند برای افشاگری جنایت های رژیم صهیونیستی آیا وزارت ارشاد از فیلمسازها در این زمینه حمایت های لازم را خواهد داشت؟ اظهار داشت: از همه افرادی که در این خصوص ایده ای دارند، کاری انجام می دهند و نیاز به کمک دارند وزارت خانه آماده کمک است. در فیلم کوتاه تهران که از فردا شروع می شود بخش مهمی از آثار در همین یکی دو سال اخیر با توجه به رویکردی که در موضوع فلسطین داشتیم در این حوزه تولید شده و به جشنواره رسیده است. در ماه آذر هم جشنواره مستند را داریم که بخش مهمی از آن به موضوع فلسطین اختصاص داده شده است.

اسماعیلی گفت: به اهالی فرهنگ و هنر بویژه بخش های مستند و کوتاه اعلام می کنم دوستان من در سازمان سینمایی آماده همکاری همه جانبه برای اجرای طرح های سینما آنها در بخش های مختلف هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.