تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 7:24
کد خبر : 14007

مدیر کل ثبت اسناد کرمان: سازمان ثبت اسناد و املاک در زمینه دولت الکترونیک پیشتاز است

مدیر کل ثبت اسناد کرمان: سازمان ثبت اسناد و املاک در زمینه دولت الکترونیک پیشتاز است
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با فرماندار نرماشیر با اشاره به نقش کاهش مراجعات حضوری به ادارات در تسهیل امور و ارتقاء رضایتمندی عمومی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را از پیشگامان عرصه تحول اداری برشمرد.

به گزارش نسیم صبا: ظهر دیروز سیدمهدی هاشمی با فرماندار نرماشیر دیدار و در خصوص وضعیت حدنگاری اراضی و املاک شهرستان نرماشیر گفتگو و ابراز امیدواری نمود پس از تعیین تکلیف و حدنگاری اراضی شهرستان‌های جنوبی استان در قرارگاه جهادی شهید سلیمانی، سایر مناطق کمتر توسعه‌یافته از جمله شهرستان نرماشیر نیز حدنگاری گردد.

هاشمی اظهار داشت: اسناد قولنامه‌ای بستر زمین‌خواری و سوءاستفاده را فراهم نموده است و مقام معظم رهبری به درستی در توصیف این قولنامه‌های غیررسمی، از تعبیر دقیق منشأ فساد یاد کردند.

وی افزود: حدنگاری با تثبیت مالکیت اشخاص، زمینه کاهش اختلافات ملکی و جرایم این حوزه را فراهم و نقش ویژه‌ای در امر قضازدایی ایفا می‌کند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان داشت: با توجه به عقب‌ماندگی سنواتی در حوزه صدور اسناد مالکیت حدنگار مناطق جنوبی استان، بر آن شدیم با بهره‌گیری از ظرفیت تمام واحدهای ثبتی و سایر دستگاه‌های اجرایی، حدنگاری اراضی روستایی شهرستان‌های جنوبی را به صورت جهادی تعیین تکلیف کنیم.

او اضافه کرد: یکی از ریشه‌های فراگیر شدن پدیده شوم قاچاق در جنوب استان، عدم توسعه بخش کشاورزی است که صدور اسناد مالکیت اراضی روستایی با ایجاد زمینه اخذ تسهیلات بانکی می‌تواند به رونق تولیدات کشاورزی و در نتیجه ایجاد اشتغال و امنیت پایدار منجر شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.