تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مهر 1401 - 9:26
کد خبر : 4809

رئیس جمهور: اشتراکات مسلمانان تمدن دینی را در جهان شکل داده است

رئیس جمهور: اشتراکات مسلمانان تمدن دینی را در جهان شکل داده است
رییس جمهور : امروز مسلمانان اشتراکات بسیاری دارند که تمدن دینی را در جهان شکل داده است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی در افتتاحیه سی‌وششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران با برشمردن توانمندی های امت اسلامی در جهان معاصر تاکید کرد: امروز ما پرچمی را که امام راحل (ره) برافراشتند، پرچم اتحاد بین مسلمانان در سراسر عالم با همه گویش ها، اقلیم ها و نگاهها بوده است.

وی اظهار داشت: امروز مسلمانات اشتراکات بسیاری دارند که در برابر آنچه ممکن است موجب اختلاف شود، امور روشنی است که ما را در کنار هم قرار داده و می تواند توانایی بزرگی را در عالم بوجود آورد و تمدن دینی را در عالم بوجود آورد و در مقابل همه تمدن های امروز عالم خود را سر خود را بلند کند و پرچم خود را افراشته کند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همه ساله همزمان با هفته وحدت از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را با حضور شخصیت های هم جهان اسلام برگزار می کند. پس از دو سال که کرونا باعث برگزاری کنفرانس وحدت به صورت وبیناری و غیرحضوری شد و سال گذشته نیز تعدادی از میهمانان کنفرانس در این کنفرانس حاضر شدند، امسال شاهد حضور چهره های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام هستیم که با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» به بیان دیدگاه های خود می پردازند.

در بخش حضوری کنفرانس امسال ۲۰۰ اندیشمند از ۶۰ کشور و ۱۰۰ شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی شرکت دارند و در بخش وبیناری که از یکشنبه ۱۷ مهر آغاز شده، ۱۲ نشست وبیناری با ۱۴۴سخنرانی انجام می شود. این سخنرانی ها به صورت زنده به زبان های انگلیسی، عربی و فارسی از پایگاه اینترنتی کنفرانس وحدت قابل دریافت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.