تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 7:41
کد خبر : 12375

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: ۳۰ راهبرد تحول فرهنگی در کشور طراحی شده است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: ۳۰ راهبرد تحول فرهنگی در کشور طراحی شده است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به تهیه نقشه مهندسی فرهنگی گفت: ۳۰ راهبرد برای تحول فرهنگی در این نقشه طراحی شده است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، سید مجید امامی شامگاه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، بر لزوم پویایی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها تأکید و اظهار کرد: شهرستان‌های استان مازندران از بسیاری از مراکز استان‌های کشور در بحث شورای فرهنگ عمومی پیشتازتر هستند.

وی نامگذاری دارالمومنین برای بابل مازندران را اقدامی ارزشمند دانست و غنی سازی محتوای فرهنگی پروژه‌های سواحل مازندران را در اولویت برنامه‌های فرهنگی استان برشمرد.

امامی بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان دانشگاهی برای تقویت شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد و افزود: این شورا موجبات کار فرهنگی و دوری از موازی‌کاری را فراهم می‌کند و باید همه شهرستان‌ها هم به این شورا توجه داشته باشند و آن را فعال‌تر کنند تا کارآمدی شورا بیشتر شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور جان‌مایه نقشه مهندسی فرهنگی را اصول، مبانی و چشم‌انداز فرهنگی کشور دانست و ادامه داد: این نقشه حدود ۳۰ راهبرد برای تحول در فرهنگ کشور مهیا کرده و میثاق جدی ما بعد از قانون اساسی در حوزه تحول فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی باید مسائل فرهنگی استان احصا شود، تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های فرهنگی استان باید با محوریت این برش استانی طراحی و اجرا شود.

امامی از اجرای طرح مصرف ملی ذیل شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: رصد و سنجش مستمر میزان رشد یا نزول شاخص‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف فرهنگ عمومی مهم است و تلاش داریم در استان‌ها کمک کار دبیرخانه‌های شورای فرهنگ عمویم برای تحقق این مهم باشیم.

وی بر لزوم تقویت ظرفیت‌های گردشگری استان و صنایع فرهنگی تاکید و خاطرنشان کرد: رویکرد ما در ساحل مبتنی بر غنی سازی اوقات گردشگران در سواحل با برنامه‌های فرهنگی و هنری جذاب مبتنی بر هویت فرهنگی است.

امامی با بیان اینکه متأسفانه به بعد اقتصادی گردشگری در مازندران بیش از تقویت بعد فرهنگی توجه شده و امروز در این خطه از شمال کشور در حوزه خانواده در مسائل طلاق و فرزندآوری با مشکلاتی مواجه‌ایم، گفت: زیرساخت خانواده باید متناسب با سنت‌ها احیا شود تا شاهد کاهش آسیب‌ها در حوزه خانواده باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.