تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 7:14
کد خبر : 12697

آخرین جزئیات از دارایی‌های آزاد شده ایران در بانک‌های دوحه

آخرین جزئیات از دارایی‌های آزاد شده ایران در بانک‌های دوحه
معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا بامداد یکشنبه با رد هرگونه شایعات درباره دارایی‌های آزادشده ازری ایران تایید کرد که منابع ارزی ایران هم‌اکنون در بانک‌های دوحه و برای اهداف بشردوستانه خواهد بود.

به گزارش نسیم صبا از مهر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: فضاسازی‌ها درباره ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های دوحه قطر را در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین را رد و اعلام می‌کنم که این اظهارات «گمراه کننده» بوده و پول‌های آزاد شده ایران در حساب‌هایش در قطر است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، با اشاره به ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های دوحه روز شنبه به وقت محلی (۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری) در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) گفت: تمام پولی که در حساب‌های محدود در دوحه به عنوان بخشی از توافق آزادی ۵ آمریکایی در ماه سپتامبر سپرده شده، در دوحه باقی می‌ماند. یک پنی نیز از این پول خرج نشده است.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این دارایی‌ها نمی‌تواند به ایران منتقل شود و فقط می‌تواند در آینده برای اهداف بشردوستانه استفاده شود. هر گونه اظهارنظر بر خلاف این امر نادرست و گمراه کننده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.