تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 6:04
کد خبر : 10643

هماهنگ کننده ملی ایران به دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای هفته آینده معرفی می‌‎شود

هماهنگ کننده ملی ایران به دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای هفته آینده معرفی می‌‎شود
- وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز (جمعه) در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در خصوص روند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران با این سازمان، اعلام کرد: هماهنگ کننده ملی ایران به دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در هفته آتی معرفی می‌شود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر روز (جمعه ۹ تیر ماه) در گفت‌وگوی تلفنی با «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در خصوص روند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری شانگهای و همچنین نشست آتی این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن سپاس از تلاش ها و همکاری دبیرکل سازمان همکاری شانگهای برای تکمیل فرایند عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی کشورمان برای حضور در نشست آتی این سازمان که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، خبر داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش های گسترده دولت، مجلس و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهیه و تصویب اسناد مربوط به عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای، اظهار داشت: اطمینان دارم که عضویت نهایی ایران یک ظرفیت جدید و فزاینده در اختیار سازمان همکاری شانگهای قرار خواهد داد.

وی همچنین از معرفی رسمی هماهنگ کننده ملی ایران به دبیرخانه سازمان در هفته آتی خبر داد.

«ژانگ مینگـ» دبیر کل سازمان همکاری شانگهای نیز در این گفت‌وگو، ضمن ابراز خرسندی از عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، تاکید کرد، عضویت کامل ایران در نشست آتی این سازمان، به صورت رسمی اعلام خواهد شد و از تاریخ چهارم جولای (۱۳ تیرماه) جمهوری اسلامی ایران از کلیه حقوق مربوط به کشورهای عضو سازمان برخوردار خواهد بود.

دبیر کل سازمان همکای شانگهای، همچنین نقش ایران در پیشبرد اهداف سازمان همکاری شانگهای را مهم دانست و اظهار داشت: این باعث افتخار من است که فرایند عضویت دائم ایران، در زمان مدیرکلی اینجانب بر این سازمان صورت گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.