تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 - 12:57
کد خبر : 738

پایگاه جهانی لوت در فهرج با فراخوان یک مسابقه به استقبال نوروز رفت

پایگاه جهانی لوت در فهرج با فراخوان یک مسابقه به استقبال نوروز رفت

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پایگاه جهانی لوت شهرستان فهرج از فراخوان برگزاری مسابقه زیباترین سفره هفت سین همزمان با آغاز نوروز ۱۴۰۱خبر داد. به گزارش نسیم صبا:حمید وحیدزاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقه در قالب برنامه نوروزگاه به منظور ایجاد حس فرح‌بخشی، ورود به سال نو و

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پایگاه جهانی لوت شهرستان فهرج از فراخوان برگزاری مسابقه زیباترین سفره هفت سین همزمان با آغاز نوروز ۱۴۰۱خبر داد.

به گزارش نسیم صبا:حمید وحیدزاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقه در قالب برنامه نوروزگاه به منظور ایجاد حس فرح‌بخشی، ورود به سال نو و همچنین شناسایی افراد خوش‌ذوق و فعال باعنوان زیباترین سفره هفت سین برگزار خواهد شد.

وی درباره ویژگی این سفره ها اظهارکرد: انتخاب اندازه سفره در این مسابقه آزاد است اما باید حداقل یکی از اِلمان های اصلی به کار رفته در سفره ها ارتباط ظاهری با لوگو داشته باشد.

وحیدزاده ادامه داد: از علاقه مندان دعوت می شود تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ ۲۲ اسفندماه سال جاری برای ثبت نام به اداره میراث فرهنگی و پایگاه جهانی لوت فهرج مراجعه کنند.

به گفته وی متقاضیان خارج از شهرستان فهرج نیز می توانند عکس های ارسالی خود را به شماره ۰۹۱۳۷۵۸۰۱۵۲ واتساپ کنند.

وحیدزاده بیان کرد: کسانی که علاقه مند هستند سفره هفت سین خود را در محل ستاد نوروزی به نمایش بگذارند می توانند به شماره ذکر شده با ارسال پیام اعلام آمادگی کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فهرج درباره نحوه انتخاب برگزیدگان نیز توضیح داد: تصاویر تهیه شده از سفره ها در وبسایت اداره کل میراث فرهنگی استان بارگذاری می شود و قسمت نظرسنجی وب سایت نیز تا پایان تعطیلات عید نوروز برای انتخاب نفر برتر توسط کاربران فعال خواهد بود.

وی گفت در پایان از نفرات اول و دوم در زمینه بهترین سبزه‌آرایی و چیدمان هفت‌سین با اهدای جوایزی تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گفته وحیدزاده اداره میراث فرهنگی و پایگاه جهانی لوت فهرج با همکاری شهرداری، شورای شهر، هیات اتومبیلرانی، فعالان گردشگری ،مجموعه های بوم گردی و مجتمع ها و رستوران داران این مسابقه را برگزار می کند.

شهرستان فهرج در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

کرمان با هشت اثر بیشترین آثار ثبت جهانی را در کشور در مقایسه با سایر استان ها دارد.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.