تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 7:58
کد خبر : 12939

عبور تولید نفت ایران تا پایان سال از ۳.۳ میلیون بشکه در روز/ تولید حداکثری از میادین مشترک

عبور تولید نفت ایران تا پایان سال از ۳.۳ میلیون بشکه در روز/ تولید حداکثری از میادین مشترک
معاون وزیر نفت گفت: تا پایان سال موفق می‌شویم تولید نفت را به بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، «محسن خجسته‌مهر» روز (دوشنبه) در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور، در جمع خبرنگاران درباره مذاکره با روس‌ها افزود: مذاکرات نفتی و گازی ایران با روس‌ها ادامه دارد و به محض حصول نتیجه، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی درباره میدان مشترک آرش بیان‌داشت: وزیر نفت و وزارت خارجه پیشتر در این زمینه اعلام موضع کرده‌ و موضع شرکت ملی نفت هم همان است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای قرارداد توسعه‌ سه میدان «یاران جنوبی»، «یاران شمالی» و «سهراب» گفت: تولید نفت از میادین «سپهر» و «جفیر» با ظرفیت روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت از هفته گذشته آغاز شده است.

وی درباره فشارافزایی پارس جنوبی، خاطرنشان‌کرد: در فاز طراحی این پروژه بسیار مهم هستیم که مستلزم ساخت تجهیزات مدرن است، قرارداد آن منعقد شده و برنامه‌ریزی برای اجرای آن با ارزش ۲۰ میلیارد دلار تدوین و نهایی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه اولویت درخصوص تولید حداکثری از میادین مشترک دنبال می‌شود، درباره میادین مشترک غرب کارون گفت: نسبت تولید نفت از میادین مشترک در مقایسه با تولید از میادین مستقل سه به یک است.

خجسته‌مهر اظهار داشت: سال گذشته در میدان آزادگان جنوبی ۴۰ حلقه چاه را وارد مدار تولید کردیم. تا پایان مهرماه امسال ۱۵ حلقه چاه جدید و تا پایان آبان‌ماه نیز ۱۵ حلقه چاه دیگر وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، بنابر تفاهم‌نامه طرح پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور، ۲۰ میلیارد تومان بسته‌های آموزشی بین دانش‌آموزان این مناطق توزیع می‌شود.

این تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.