تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 6:25
کد خبر : 12762

استاندار کرمان: سازمان‌های جهانی کمک‌های مالی حوزه پناهندگان را تقویت کنند

استاندار کرمان: سازمان‌های جهانی کمک‌های مالی حوزه پناهندگان را تقویت کنند
استاندار کرمان گفت: توقع و نیاز است که سازمان‌های جهانی به ویژه سازمان ملل به تناسب باری که پناهندگان بر کشور ما در ایران تحمیل می‌کنند، کمک‌های مالی خود را بیشتر کنند.

به گزارش نسیم صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در دیدارِ نماینده جدید کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به سابقه حضور بیش از چهار دهه پناهندگان کشور افغانستان در این استان اشاره کرد و افزود: کرمان علاوه بر محل زندگی و اسکان، محل عبور پناهندگان نیز هست.

وی قرابت‌های فرهنگی، دینی و زبانی افاغنه با ایران را از دلایل حضور اتباع کشور افغانستان بیان کرد و گفت: اتباع این کشور در بسیاری از کالاهای یارانه‌ای مانند شهروندان ایرانی استفاده می‌برند و به صورت نمونه ماهانه ۱۰۰ تن آرد مصرف می‌کنند.

استاندار کرمان همچنین به استفاده رایگان اتباع خارجی از امکانات آموزشی و مدارس و هزینه‌های بالای بهداشتی و درمانی آنان اشاره کرد و افزود: در زمان شیوع کرونا، پناهندگانا به صورت رایگان واکسن دریافت کردند و در دیگر بیماری‌ها نیز از امکانات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

وی به اشتغال پناهندگان در فرصت‌های شغلی ایران نیز اشاره کرد و گفت: اتباع هیچ مالیاتی از درآمد حاصله پرداخت نمی‌کنند.

فداکار خاطرنشان کرد: بخشی از اتباع و پناهنده‌ها، غیرمجاز هستند و به دلیل نداشتن مدارک لازم، زمینه اتفاق جرم برای آنها فراهم است و بخشی از جرائم توسط این گروه‌ها رخ می‌دهد.
وی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان به لحاظ اقامت اتباع خارجی ممنوع است و به همین دلیل، کرمان اولین ایستگاه حضور این گروه است و جمعیت بالایی هم در کرمان اقامت دارند.

استاندار کرمان تاکید کرد: آموزش و بهداشت ۲ حوزه بسیار مهم مورد نیاز اتباع خارجی است که هزینه‌های بالایی را نیز بر استان تحمیل می‌کند که باید در این زمینه توجه بیشتری از سوی سازمان‌های جهانی داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.