تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 6:59
کد خبر : 12177

شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه مالک حداقل ۷۰ درصد سنگ معدن آبتلخون

شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه مالک حداقل ۷۰ درصد سنگ معدن آبتلخون

به گزارش نسیم صبا: در راستای توسعه فعالیت‌های معدنی هلدینگ مس سرچشمه قرارداد سرمایه‌گذاری در اکتشاف و بهره‌برداری معدن مس آب‌تلخون به امضا رسید. مهدی هنرمند مشاور امور معادن هلدینگ مس سرچشمه با اعلام این خبر گفت: معدن مس آبتلخون یکی از معادن مس مطرح و شناخته شده در کمربند مس کرمان است. این معدن

به گزارش نسیم صبا: در راستای توسعه فعالیت‌های معدنی هلدینگ مس سرچشمه قرارداد سرمایه‌گذاری در اکتشاف و بهره‌برداری معدن مس آب‌تلخون به امضا رسید. مهدی هنرمند مشاور امور معادن هلدینگ مس سرچشمه با اعلام این خبر گفت: معدن مس آبتلخون یکی از معادن مس مطرح و شناخته شده در کمربند مس کرمان است. این معدن به لحاظ موقعیت زمین‌شناسی، غنی‌ترین بخش کمربند مس کشور را تشکیل می‌دهد و در مسیر جاده بردسیر سیرجان قرار دارد.

هنرمند با بیان اینکه برای اخذ مجوز و پروانه بهره‌برداری قبلی این معدن،عملیات اکتشاف تکمیلی و دقیق انجام نشده است، اظهار داشت: پروانه بهره‌برداری قبلی این معدن، به دلیل عدم انجام عملیات اکتشاف تکمیلی و دقیق با ذخیره یکصد‌هزار تن صادر شده است اما با استناد به شواهد و بررسی‌های انجام شده توسط واحد امور معادن شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، افزایش سرمایه تا چند میلیون پیش بینی می شود.

مشاور امور معادن شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در ادامه از مالکیت حداقل ۷۰ درصد از سنگ این معدن برای این هلدینگ خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ماهیت پیمانکاری قرارداد و مالکیت ۷۵ درصد از کل ذخیره اکتشاف شده سنگ معدن و ۷۰ درصد از ذخیره فعلی برای شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، سود این قرارداد بدون در نظر گرفتن اکتشافات آتی و صرفا بر اساس ذخیره و عیار فعلی معدن ، بالغ بر چند ده میلیارد تومان، حاصل محصول نهایی کنسانتره است که قطعا خبر خوبی برای سهامداران و ذینفعان هلدینگ است که البته اظهار نظر قطعی پس از بررسی‌های میدانی و مهندسی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان با تاکید بر استیلای شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در معدن، تا پایان عمر معدن و اتمام ذخیره اقتصادی گفت: وجود ذخائر اکسیدی و سولفیدی برای مس، طلا و عناصر همراه در مساحتی به وسعت ۱۸ کیلومتر مربع،از ویژگی‌های این معدن می‌باشد. همچنین بر اساس تصمیمات دپارتمان معدنی هلدینگ مس سرچشمه، عملیات اکتشاف بصورت سیستماتیک و مفصل برای افزایش ذخیره قطعی معدن توسط کارشناسان خبره و با بهره‌گیری از روش‌های متداول و بعضا نوین در دستور کار قرار دارد. و به موازات آن مطالعات تکنولوژیکی به منظور احداث کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره، صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است معدن مس آبتلخون از دیرباز مورد شناسایی و توجه زمین‌شناسان یوگوسلاو و سازمان زمین شناسی کشور بوده است و پیرو انعقاد قرارداد رسمی مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ فی مابین شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و دارنده پروانه بهره‌برداری معدن مس آب تلخون انجام کلیه عملیات اکتشاف تکمیلی، استخراج و تجهیز معدن فوق شامل آماده سازی،حفاری، انفجار، بارگیری و باربری، باطله‌برداری، اکتشاف، استخراج، خردایش و پیش فرآوری جاده‌سازی و گریدرزنی، آب‌پاشی و حمل ماده معدنی به هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه واگذار شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.