تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1402 - 7:18
کد خبر : 15858

بیش از۱۳ اجرای صحنه‌ای اهالی هنر کرمان در جشنواره بین المللی موسیقی

بیش از۱۳ اجرای صحنه‌ای اهالی هنر کرمان در جشنواره بین المللی موسیقی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری بخش استانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در کرمان با ۱۳ اجرای صحنه‌ای خبر داد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی افزود: انقلاب اسلامی ایران تحولی بسیار بزرگ و ارزشمند در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری به وجود آورد و جشنواره موسیقی فجر یکی از جشنواره‌هایی است که هرساله به مناسبت ایام‌ پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی فجر در تهران، ۳۳۲ اجرای صحنه‌ای با حضور ۲هزار و ۱۰۹ هنرمند در ۱۴ استان کشور از جمله کرمان برگزار می‌شود و کرمان با ۱۳ اجرای صحنه‌ای میزبان سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص برنامه‌های سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر استان کرمان اظهار داشت: جشنواره در ۲ شب (۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه) از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود و گروه شماره ۹ و ۱۷ گلها به سرپرستی آریا افزون، گروه افتو به سرپرستی محمدرضا سیدی، گروه حاجی‌سازی به سرپرستی سهراب عزیزآبادی، گروه سرود دراگ به سرپرستی محمد مهدی محمدی، گروه تیام‌بند به سرپرستی احمدرضا سعیدی و گروه توحیدالاسلام به سرپرستی توحیدالاسلام در روز اول جشنواره اجرا خواهند داشت.

روحی خاطرنشان کرد: گروه تنبور نوازان مولانا به سرپرستی احسان قربانی، ارکستر زهی فرآوا به سرپرستی امین یزدانفر، گروه نوای عرفان به سرپرستی ناصر افشار، گروه آلاوبند به سرپرستی سعید بهرام‌پور، گروه سرود معراج به سرپرستی محمد تویسرکانی، گروه ایت ‌بند به سرپرستی محمد نداف‌پور و گروه طوفان ریگان به سرپرستی امید رودینی در روز دوم جشنواره به اجرا می‌پردازند.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی تا از ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان، مرکزی، مازندران، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کرمان و هرمزگان و با حضور ۲هزار و ۱۰۹ هنرمند برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.