تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 8:01
کد خبر : 10819

ساخت موسسه توانبخشی ویژه کودکان اوتیسم در کرمان

ساخت موسسه توانبخشی ویژه کودکان اوتیسم در کرمان
علی بابایی فرماندار کرمان ضمن تقدیر از اعضای این انجمن که در زمینه حمایت از کودکان اوتیسم و خانواده شان تلاش می نمایند،اظهار داشت:تلاش این انجمن که صادقانه و نوعدوستانه در جهت آموزش و مهارت آموزی این کودکان از هیچ کوششی دریغ نکرده اند بسیار قابل ستایش است

به گزارش نسیم صبا:وی افزود:در بازدیدهایی که از مکان بازی کودکان اوتیسم در گذشته داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با کمک بنیاد بناهای ماندگار زمینی در اختیار انجمن قرار گیرد و با کمک خیرین مکانی مجهز جهت توانبخشی و مهارت آموزی کودکان ساخته شود.
بابایی ضمن اشاره به نقش پررنگ خیرین در شهرستان کرمان بویزه در بخش آموزشی ابراز داشت:برخی از خیرین با دوراندیشی جالبی در راه خیر قدام برداشته اند که می تواند به مثابه الگویی برای تمام خیرین کشور باشد.
.به طور مثال یکی از خیرین بزرگوار در منطقه ی محروم سرآسیاب فرسنگی مدرسه ای۱۲کلاسه با تجهیزات لازم بنا نموده و جهت تامین هزینه ی تحصیل کودکان بی بضاعت مدرسه چند باب مغازه واگذار نموده است.
وی افزود: انتظار می رود با توجه به این که این مرکز جز اولین مراکز در کشور است با تامل ، پیش بینی مسائل حقوقی مجمع ، مسائل فنی ساختمان و ملاحظات روانشناسی این کودکان و خانواده های آنها، بنا گردد تا شاهد کمترین میزان خطا بوده و الگویی شایسته در ایران و حتی سایر کشورهای منطقه نیز باشد.
خانم شیروانی نماینده انجمن نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فرماندار جهت حمایت از انجمن شادی کودک گفت:در کرمان مرکز توانبخشی مناسب برای کودکان اوتیسم نداریم.هزینه ی ماهانه ی نگهداری و مراقبت از این کودکان تقریبا ۱۰میلیون تومان در ماه است که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه فشارزیادی بر خانواده ها تحمیل می گردد.
انجمن شادی کودک جهت کاهش دغدغه و نگرانی خانواده های این کودکان در نظر دارد تا روی زمینی که توسط بنیاد بناهای ماندگار به متراژ تقریبی ۱۲۰۰متر مربع واگذار شده ساختمانی طبق استانداردهای روز دنیا و متناسب با نیازهای کودکان اوتیسم بسازد .
نماینده ی انجمن شادی کودک افزود:طبق تحقیقات صورت گرفته این مرکز اولین مرکز جامع توانبخشی به کودکان اوتیسم است که با این ابعاد قرار است در کشور ساخته شود.
بخش های مرتبط با توانبخشی،کاردرمانی،گفتاردرمانی،استخر،سالن های ورزشی و …از جمله واحدهای پیش بینی شده این مرکز در آینده می باشد.
سایر خیرین نیز آمادگی خود را جهت همکاری در ساخت این بنا اعلام نمودند.

 

 

خبرنگار:سعیدمحکم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.