تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 6:21
کد خبر : 12877

پویش مردمی “نه به سلاح غیر مجاز” تا یکماه دیگر تمدید شد

پویش مردمی “نه به سلاح غیر مجاز” تا یکماه دیگر تمدید شد
یک هزار و ۵۵۴ قبضه سلاح جنگی غیرمجاز تحویل مراجع قانونی شده است

به کزارش نسیم صبا:رئیس کل دادگستری استان کرمان از جمع آوری و تحویل داوطلبانه تعداد ۱۲۳۹ قبضه سلاح جنگی و ۳۱۵ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در شش ماهه ابتدایی سال، در استان کرمان خبر داد و گفت: دارندگان سلاح غیرمجاز یک ماه دیگر فرصت دارند نسبت به تحویل سلاح خود اقدام کنند تا از ارفاقات و تخفیفات قانونی بهره مند شوند

حجت السلام والمسلمین ابراهیم حمیدی افزود: مهلت یک ماهه تحویل سلاح غیرمجاز تمدید شده است و این یک فرصت بسیار مناسب برای دارندگان این نوع سلاح ها است تا از رافت اسلامی بهره مند شوند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان هشدار داد:پس از اتمام مهلت تعیین شده در صورت کشف سلاح غیر مجاز شدیدترین مجازات در انتظار دارندگان سلاح ها خواهد بود.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان تصریح کرد: برای مثال در شهرستان جیرفت شعبه ویژه رسیدگی به سلاح غیرمجاز راه اندازی شده است و در جنوب و شرق استان دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی با استفاده از ظرفیت های مردمی، سران طوایف، مصلحین قرآنی و منتفذین بومی موفق به جمع آوری تعداد بسیار زیاد سلاح غیر مجاز شده اند.

وی افزود: وجود سلاح های غیرمجاز در استان تهدید جدی برای امنیت استان و جان و مال افراد است و لازم است تا همه سازمان های ذیربط در راستای جمع آوری سلاح های غیرمجاز هماهنگ باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ اشتباه حمل یا نگهداری و قدرتنمایی با سلاح در بعضی از شهرستان های استان وجود دارد لازم است تا سازمان های مسئول در جهت اصلاح و فرهنگسازی اقدام کنند.

حجت السلام حمیدی بیان داشت: لازم است بانک اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز راه اندازی شود تا دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی بتوانند در جهت پیشگیری، کنترل و جلوگیری از ورود سلاح به مبادی کشور اقدام کنند.

وی بر لزوم جمع آوری سلاح های سرد در بازار کرمان تاکید کرد و گفت: در بعضی از مغازه ها سلاح های سرد و ابزارهای نامتعارف بفروش می رسد، نیاز است تا اصناف با هماهنگی دستگاه قضایی استان موضوع ممنوعیت فروش سلاح های سرد را اطلاع رسانی کنند، پس از مهلت تعیین شده، با فروشندگانی که اقدام به فروش سلاح های سرد نامتعارف کنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.