تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 6:48
کد خبر : 12646

تفکر درمان فقط با دارو باید از ذهن مردم دور شود

تفکر درمان فقط با دارو باید از ذهن مردم دور شود
وزیر بهداشت گفت: باید تفکر درمان فقط با دارو را از ذهن مردم دور کنیم، در نسخه ایرانی‌ها بیش از ۳ قلم دارو داریم که این عدد باید ۱.۶ دهم باشد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، بهرام عین اللهی افزود: دومین تجارت دنیا بعد از نفت دارو است و بسیاری دنبال آن هستند که دارو را حذف نکنند، اکنون زمان آن است که از روش‌های دیگری مانند سلول درمانی و ژن درمانی بیماری‌ها را درمان کرد.

وی با بیان اینکه نتیجه پژوهش باید منجر به دانش و محصول جدید شود، گفت: ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی داریم که تعداد دانشجویان این مراکز کم است و در این مراکز بیشتر استادان برجسته هستند، باید کاری کنیم که دانشجویان در مراکز تحقیقاتی فعالیت کنند و اگر در مرکز تحقیقاتی دانشجو نباشد نمره آن مرکز باید کم شود.

بهرام عین اللهی افزود: هم اکنون بسیاری از مشکلات حوزه سلامت با پژوهش حل می‌شود و باید با نسخه‌های ایرانی مشکلات خود را حل کنیم، خلاقیت و نوآوری به دست نسل جدید پژوهشگر ایجاد خواهد شد و نتیجه پژوهش نباید مبهم باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پیش از انقلاب ۸ دانشکده پزشکی داشتیم و تعداد رشته‌های تخصصی به عدد انگشتان دست نبود، گفت: در این ۴۴ سال مستکبران با اعمال انواع تحریم‌ها، تصور می‌کردند که می‌توانند ما را متوقف کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.