تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 6:14
کد خبر : 14950

دکتر رئیسی: ترور خللی در انسجام، امنیت و راهبرد ملت ایران ایجاد نمی‌کند

دکتر رئیسی: ترور خللی در انسجام، امنیت و راهبرد ملت ایران ایجاد نمی‌کند
رئیس جمهور در گفت وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود تصریح کرد: دشمنان ملت ایران تصور می‌کنند با ابزار ترور می‌توانند به اهداف نامشروع خود برسند، اما ملت ایران اثبات کرده که این جنایات نمی‌تواند باعث ایجاد خلل در انسجام و امنیت و راهبردش شود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در پاسخ به تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، ضمن قدردانی از ابراز همدردی وی نسبت به ملت ایران در پی حمله تروریستی بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) در مراسم بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: این واقعه تروریستی در سالگرد و نزدیکی مزار شهیدی اتفاق افتاد که به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم و خشونت در منطقه شناخته می‌شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: دشمنان ملت ایران تصور می‌کنند با ابزار ترور می‌توانند به اهداف نامشروع خود برسند، اما ملت ایران اثبات کرده که این جنایات نمی‌تواند باعث ایجاد خلل در انسجام و امنیت و راهبردش شود.

دکتر رئیسی اظهار داشت: آینده از آن ملت فلسطین بوده و جنایات صهیونیست‌ها ره به جایی نخواهد برد. امیدارم با همکاری، هماهنگی و رایزنی ایران با کشورهای دیگر، هر چه زودتر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی متوقف شده و مردم غزه از وضعیت فاجعه‌بار فعلی رهایی یابند.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این مکالمه تلفنی با اشاره به ارسال پیام تسلیت کتبی به رئیس جمهور، دولت و ملت ایران خاطرنشان کرد: لازم دیدم شخصا نیز اظهار همدردی و تسلیت خود را نسبت به این حمله شنیع تروریستی خدمت شما ابراز کنم.

«رجب طیب اردوغان» با محکومیت حمله تروریستی به عزاداران سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: این حمله بار دیگر نیاز به مبارزه قاطعانه با همه اشکال تروریسم را به وضوح نشان داد و ترکیه در مبارزه با همه اشکال تروریسم در کنار جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: درد و رنج ملت ایران، درد و رنج ملت ترکیه است و از صمیم قلب به شما و مردم برادر و دوست ایران تسلیت می‌گویم و برای شهدای حادثه از خداوند متعال آمرزش و برای مجروحین سلامتی مسئلت می‌کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.