تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402 - 6:32
کد خبر : 11511

ایران سرزمین ناشناخته سرمایه‌گذاری و تولید در جهان است

ایران سرزمین ناشناخته سرمایه‌گذاری و تولید در جهان است
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ایران سرزمین ناشناخته سرمایه‌گذاری و تولید در دنیا است، زیرا هزینه تولید، نیروی انسانی، انرژی، زمین، مواد اولیه و به‌طور کلی هزینه تولید در اقتصاد ایران پایین و برای فعالان اقتصادی خارجی پرسود است.

به گزارش ایرنا از مناطق آزاد،‌ در نشست گسترش همکاری اقتصادی و گردشگری ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد ایران و مقام‌های استان‌های اربیل و سلیمانیه عراق،‌ بهشت سرمایه‌گذاری ایران تشریح شد.

«حجت اله عبدالملکی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز (شنبه) در این نشست، با تبیین فرصت‌ها و مزایای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هفت‌گانه کشور، زیرساخت‌های ایران در تولید را مطلوب برشمرد.

وی افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران دارای مزایای قانونی ویژه‌ای از جمله معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های گمرکی و تسهیل امور اداری دارند بنابراین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بهشت‌های سرمایه‌گذاری هستند.

«شیخ نوزاد شیخ کمال» مدیرکل بازرگانی اقلیم کردستان نیز در این نشست با اشاره به هماهنگی و توسعه همکاری با ایران، بر لزوم ایجاد دفاتر بازرگانی در مرزهای مشترک ایران و اقلیم به‌منظور تسهیل در مراودات تجاری بین تجار تاکید کرد.

«هه لکه وت عبدالرحمن» مدیرکل باغداری،‌ منابع آب و کشاورزی اقلیم کردستان و نماینده وزیر کشاورزی نیز گفت: ایران از نظر کشاورزی پیشرفت خوبی داشته و باید برای راه اندازی کشاورزی مدرن و دانش بنیان تبادل اطلاعات داشته باشم.

همچنین، «عزیز سعید» مدیرکل سرمایه گذاری اقلیم کردستان و نماینده وزیر سرمایه گذاری با اشاره به تسهیل سرمایه‌گذاری مشترک با ایران افزود: متقابلا از سرمایه گذاران ایرانی برای گسترش مراودات تجاری در اقلیم استقبال می کنیم.

«هونر جمال» نماینده وزیر امور مالی کردستان نیز از اعلام آمادگی برای همکاری مشترک با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در این مناطق معرفی نشده‌اند، اضافه‌کرد: برای معرفی این فرصت‌های بی‌نظیر و فرصت استثنایی این مناطق، در نمایشگاه ها و از طریق رسانه ها اقدام به معرفی کرده و حضور در نمایشگاه سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق نیز به همین منظور بوده است.

در این نشست، «شیخ مصطفی شیخ لطیف» رئیس اتحادیه صادرات و واردات اقلیم، ضمن اشاره به مشترکات فراوان فرهنگی و اجتماعی بین اقلیم کردستان با ایران و گسترش روابط تجاری فیمابین در سال‌های اخیر و استقبال تجار و مصرف‌کنندگان اقلیم از کالاها و محصولات ایرانی محصولات ایرانی، آمادگی خود را برای توسعه روابط تجاری با ایران اعلام کردند.

در این نشست تفاهم نامه توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی بین منطقه آزاد ماکو و اقلیم کردستان عراق منعقد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.