تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 6:28
کد خبر : 12847

شناسایی گروه خونی کمیاب در کرمان

شناسایی گروه خونی کمیاب در کرمان
- مدیرکل انتقال خون استان کرمان از شناسایی گروه خونی نادر و کمیاب موسوم به O+(D--) در این استان خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان کرمان، دکتر ایرج شکوهی روز شنبه توضیح داد: پس از دریافت گزارش عدم سازگاری خون های «کراس مچ»(سازگاری) شده جهت تزریق خون اورژانسی یه یک نوزاد یک روزه در بانک خون یکی از بیمارستان های استان کرمان، نمونه خون نوزاد با هموگلوبین ۶ و همچنین نمونه خون مادر نوزاد به اداره کل انتقال خون استان ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از ۶ ساعت کار فشرده و انجام آزمایش های تخصصی بر روی نمونه خون مادر و نوزاد در واحد سرولوژی اختصاصی انتقال خون، مشخص شد گروه خون مادر از نوع گروه خون نادر و کمیاب O+(D–) است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: با توجه به جواب آزمایش تعیین«فنوتایپ» و «آنتی بادی اسکرینیگ» (غربالگری) نمونه خون نوزاد، تنها گروه خون قابل تزریق به نوزاد فقط خون مادر نوزاد تشخیص داده شد.
شکوهی خاطرنشان کرد: یک مورد خون (- -D)+O که فراوانی آن در ایران یک در سه میلیون نفر تخمین زده شده، تاکنون هشت نفر در ایران شناسایی شده اند و جزو خون های نادر است، از مادر نوزاد شناسایی شد که می تواند در آینده به عنوان خون نادر در مرکز بانک خون های نادر در ستاد مرکزی سازمان انتقال خون ذخیره شود.

براساس این گزارش حال عمومی نوزاد بهبود یافته و هموگلوبین نوزاد از ۶ به ۱۱ رسیده که طبق آزمایش ها علایمی که نشان از همولیز گلبول های قرمز نوزاد باشد نیز وجود ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.