تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 5:17
کد خبر : 10504

ورود ۷۰ هزار زائر ایرانی به عربستان/ تاکید بر رعایت حقوق حجاج

ورود ۷۰ هزار زائر ایرانی به عربستان/ تاکید بر رعایت حقوق حجاج
سرپرست حجاج ایرانی در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت روند عملیات مدینه قبل را خوب توصیف کرد و خواستار احقاق حقوق حجاج ایرانی شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، در آخرین نشست مسئولان حوزه حج و زیارت در مدینه قبل، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اعلام این مطلب، روند عملیات حج در مدینه و مکه را رو به جلو توصیف و ابراز امیدواری کرد که امسال با توجه به شاخص‌ها حجی کم نظیر برگزار شود.

در این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت از انتقال حدود ۷۰ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی تا پایان روز پنج شنبه خبر داد و این تعداد را حدود ۸۰ درصد از سهمیه حج ۱۴۰۲ عنوان کرد.

وی همچنین گزارشی از سفر اخیر خود به مکه و بازدیدهای انجام گرفته از روند طبخ غذا و ایستگاههای انتقال و بازگشت زائران ایرانی از مسجدالحرام ارائه کرد.

در ادامه این جلسه جواد دانشیار رئیس ستاد مدینه با اشاره به اینکه از روز پنج شنبه ورودی زائران به مدینه کاهش می‌یابد، گفت: از مجموع زائرانی که وارد مدینه شدند تا چهارشنبه شب ۳۳۸۵۶ زائر در قالب ۲۱۷ کاروان پس از محرم شدن در مسجد شجره به مکه مکرمه رفتند.

وی همچنین گفت: روند تخلیه هتل‌های زائران ایرانی درمدینه با هتل حیاه الذهبی آغاز شده و روز دوم تیرماه به پایان خواهد رسید.

این جلسه با گزارش مبسوط حجت الاسلام و المسلمین اخویان مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری دوره‌های آموزشی برای زائران و اقدامات صورت گرفته برای تسهیل ارتباط با خادمان فرهنگی از طریق پیام رسان عرفه ادامه یافت.

وی گفت: با توجه به شدت گرمای هوا در مکه و میانگین بالای سنی زائران دستورالعمل شرکت در نمازهای مسجدالحرام و مساجد اطراف هتل‌ها و اقامه نماز در هتل‌ها تهیه و ابلاغ شد.

ایاد بهادری رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه نیز در گزارش خود به بیش از ۷۲۰۰ مورد ویزیت و ارائه ۲۳۳۱۵ نوع خدمات به زائران ایرانی از شروع عملیات حج تا چهارشنبه اشاره کرد و گفت: درحال حاضر چهار بیمار در بیمارستان‌های کشور میزبان و مرکز پزشکی در مدینه تحت درمان قرار دارند.

حسینی نژاد نماینده شرکت هواپیمایی ایران ایر هم تعداد زائران ورودی به مدینه تا ظهر روز پنج شنبه را حدود ۴۵ هزار نفر در قالب ۱۹۷ پرواز و حدود ۲۳ هزار زائربا ۱۰۰ پرواز از طریق فرودگاه جده عنوان کرد و زمان اتمام پروازهای مدینه قبل را ۲۸ خرداد و جده را دوم تیراعلام کرد.

در پایان این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص انتقال ساک ها و چمدان‌های زائران که بعضاً با مشکلاتی همراه بوده تذکراتی داد و از مسئولان سازمان حج و زیارت و هواپیمایی خواست که این موارد را آسیب شناسی و از شرکت سرویس دهنده در کشور میزبان بخواهند که به وظایف و مسئولیت خود عمل نماید.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین برمطالبه حقوق زائران از طرف‌های قرارداد دراجاره هتل‌ها در کشور میزبان تاکید کرد و لزوم اطلاع رسانی در خصوص رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی را با توجه به شدت گرمای هوا و جلوگیری از انتقال ویروس ضروری دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.