تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 6:39
کد خبر : 12823

آغاز احداث مراحل اجرایی قطعه دوم راه‌آهن شیراز – خفر

آغاز احداث مراحل اجرایی قطعه دوم راه‌آهن شیراز – خفر
در دومین روز از سفر رئیس جمهور به استان فارس،مراحل اجرایی قطعه دوم راه آهن شیراز- خفر را آغاز و با جریان‌های حلقه‌های میانی، روحانیون و فعالان جبهه انقلاب اسلامی شیراز دیدار و گفتگو کرد.

گزارش نسیم صبا از مهر: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دومین روز از دومین دور سفر استانی خود به فارس، از نمایشگاه ۳۵ رشته صنایع دستی شاخص فارس بازدید و خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز را افتتاح کرد.

امروز در ادامه سفر استانی هیئت دولت به استان فارس همچنین ساخت اولین ناحیه تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز آغاز شد و ۱۰ هزار واحد مسکونی و ۳۰ هزار قطعه زمین در فارس نیز به صاحبان آنها واگذار شد.

همچنین امروز جمعه ضمن بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب از سد دردوزن و همزمان با آن، شبکه فاضلاب آباده به بهره‌برداری می‌رسد. در این سفر سه بزرگراه شیراز-فسا، داراب-بندرعباس، شیراز-جهرم-لا-بندرعباس و شیراز-کوار-فیروزآباد-عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد و توافقنامه احداث ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) منعقد خواهد شد.

روز گذشته رئیس جمهور در اولین روز از سفر خود ضمن بازدید و افتتاح ۶ قطعه آزادراه شیراز – در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شهر شیراز با مردم دیدار و سخنرانی کرد.

حضور و سخنرانی در مراسم ملی و جهانی روز حافظ و رونمایی از تمبر و نشان بین‌المللی حافظ و نشست با اهالی فرهنگ، نویسندگان و شاعران این استان فارس از جمله دیگر برنامه‌های اصلی روز اول رئیس جمهور در سفر دوروزه به شیراز بود.

امروز همچنین برخی از ورزا از جمله وزیر نیرو، وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد، وزیر صمت و… نیز در شهرستان‌های استان فارس حضور یافته و ضمن دیدار با مردم برخی طرح‌های عمرانی و فرهنگی این استان را افتتاح می‌کنند.

اخبار دومین روز سفر رئیس جمهور و وزرا به استان فارس را در زیر بخوانید

ادامه آزادراه اصفهان-شیراز تا بوشهر

رئیس‌جمهور گفت: از کارهای قابل توجه در استان فارس پروژه آزادراه اصفهان شیراز بود که تا بوشهر ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در پایان سفر دو روزه به فارس در نشست خبری گفت: توفیق حضور دو روزه در استان فارس داشتیم و موفق به بررسی مصوبات دور اول سفر به این استان شدیم.

وی افزود: در این سفر دیداری با فعالان اقتصادی داشتیم. نشست‌هایی هم با مسئولان و مدیران استان و فعالان عرصه تولید و کارآفرینی برگزار شد. دیدارهای مردمی در این دور از سفر نیز در شهر شیراز و رستم انجام شد.

نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری در کشور هستیم

رئیس جمهور گفت: کشور نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری است و باید فعالان اقتصادی را برای این کار تشویق کرد و موانع را از پیش روی آنها برداشت.

سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی استان فارس در شیراز با اشاره به اینکه باید موانع از پیش روی بانک و صنعت رفع شود افزود: تحول در فرآیندها بسیار مهم است، می‌توان در فرآیندها بازنگری کرد تا مشکلات از پیش روی تولید کننده برداشته شود و این امر مهم باید توسط دولت انجام شود.

وی با بیان اینکه واردات بی رویه می‌تواند برای شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل ایجاد کند، گفت: باید بخش‌های فعال اقتصادی را در آغوش گرفت تا آنها با دلگرمی کار کنند؛ با بروکراسی اداری نمی‌توان تحول ایجاد کرد.

افزایش ٢٢درصدی کشت کالاهای اساسی در کشور

رئیس‌جمهور در نشست با جریان‌های حلقه‌های میانی، روحانیون و فعالان جبهه انقلاب اسلامی استان فارس گفت: کِشت کالاهای اساسی ٢٢درصد افزایش پیدا کرده است.

توسعه شبکه ارتباطی پرسرعت با اجرای فیبرنوری / پوشش ۲۰ میلیون خانوار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه شبکه ارتباطی پرسرعت، پایدار و امن با اجرای فیبر نوری خبر داد و گفت: ۲۰ میلیون خانوار زیر پوشش قرار می‌گیرند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دومین روز سفر خود به استان فارس در نشست هم اندیشی با فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری استان فارس گفت: امروز در بازدید دیدم که کارخانه مخابراتی ایران پس از دوره‌ای رخوت با مدیریت تیم جدید رونق گرفته‌است و امیدواریم ثمره این رونق در آینده نزدیک برگشت این کارخانه به دوران طلایی آن یعنی اشتغال هزاران نفر باشد.

وی خطاب به شرکت‌های فناور مستقر کارخانه نوآوری گفت: حضور شما در کنار کارخانه بزرگ ITMC که روزی بزرگ‌ترین کارخانه مخابراتی کشور بود یک فرصت هم برای شما و هم برای این کارخانه است.

رئیس جمهورلحن برخی دغدغه‌مندان را دلپذیرتر از سخن منافقانه دانست

رئیس‌جمهور در نشست با جریان‌های حلقه‌های میانی، روحانیون و فعالان جبهه انقلاب اسلامی استان فارس گفت: مدیران و اعضای دولت به نظرات نیروهای انقلابی توجه کنند.

افتتاح کارخانه فروآلیاژ منگنز و سیلیس رودبال استهبان

کارخانه فروآلیاژ منگنز و سیلیس رودبال استهبان با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم افتتاحیه کارخانه فروآلیاژ منگنز و سیلیس رودبال استهبان که همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: با افتتاح این کارخانه به تنوع بخشی به فراورده‌های معدنی کمک می‌شود.

منظور ادامه داد: تولید فراورده‌های معدنی موجب می‌شود تا زنجیره آن در کشور تکمیل شود و مواد خام صنعتی بدون واردات آن تأمین شود.

احیای ۲ کارخانه قند ممسنی و صنایع مخابرات راه دور فارس

دو کارخانه قند ممسنی و صنایع مخابرات راه‌دور ایران از جمله کارخانه‌هایی در استان فارس بودند که سالیان سال تعطیل شده و دچار مشکلات فراوانی بودند.

دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان فارس در دیدار با رئیس‌جمهور

فعالان اقتصادی در دیدار با رئیس جمهور دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

دولت عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیست

رئیس‌جمهور در نشست با جریان‌های حلقه‌های میانی، روحانیون و فعالان جبهه انقلاب اسلامی استان فارس گفت: دولت عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیست، گفتمان دولت سیزدهم گفتمان امام و رهبری است.

حفظ هویت فرهنگی، دینی و تمدنی بر همه واجب است

حفظ هویت فرهنگی، دینی و تمدنی استان و کشور واجب است، هم مردم و هم دولت در این زمینه مسئولیت دارند.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در نشست با جریان‌های حلقه‌های میانی، روحانیون و فعالان جبهه انقلاب اسلامی استان فارس گفت: حفظ هویت فرهنگی، دینی و تمدنی استان و کشور واجب است، هم مردم و هم دولت در این زمینه مسئولیت دارند.

وی افزود: امروز در دنیا انتقال اطلاعات به لحظه انجام می‌شود، دیروز سخن از دولت الکترونیک بود، امروز سخن از دولت هوشمند است.

رئیسی گفت: وقتی احساس آرامش می‌کنیم که هویت فرهنگی و دینی جوانانمان در این فضا صیانت بشود و این موضوع فقط در پرتو ارتباط فرهنگی و ارتباط تمدنی صورت می‌گیرد، نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه بسیار پررنگ است.

بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی امام حسین (ع) در شیراز ساخته می‌شود

آئین کلنگ زنی بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی امام حسین (ع) بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در شیراز برگزارشد.

همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان فارس، آئین کلنگ زنی بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی امام حسین (ع) بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در شیراز برگزار شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: زمینی به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی اختصاص پیدا کرد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: این بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی که ۵۰۰ تخت آن عمومی است دارای ۱۰۰ تخت برای جانبازان معز اعصاب و روان خواهد بود و قرار است محوریت درمانی ایثارگران جنوب کشور را داشته باشد.

رئیس جمهور گفت: هر مدیری دچار بی‌انگیزگی شد و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به حاشیه راند، بداند که ما با کسی عقد اخوت نداریم.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی دولت مردمی به استان فارس، عصر در دیدار با علما، روحانیون و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان، حفظ هویت فرهنگی و داشته‌های دینی و تمدنی کشور را در پرتو تعاملات فرهنگی در جامعه میسر دانست و بر ضرورت اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور از سوی همه دستگاه‌ها تاکید کرد.

رئیسی مسجدمحوری را در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به‌ویژه در آسیب‌زدایی از جامعه بسیار مؤثر دانست و اهمیت نقش امامان مساجد و ائمه جماعات به عنوان پیشگامان حفظ هویت دینی و فرهنگی کشور را مورد تاکید قرار داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.