تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 7:23
کد خبر : 12345

مسئولانه‌تر از پیش در استقرار عدالت آموزشی خواهیم کوشید

مسئولانه‌تر از پیش در استقرار عدالت آموزشی خواهیم کوشید
وزیر علوم گفت: مصمم‌تر و مسئولانه‌تر از پیش، در استقرار عدالت آموزشی خواهیم کوشید و در صیانت از حقوق دانشگاهیان،حاکمیت قانون، حفظ استقلال، توسعه‌ی رفاه و ... گام خواهیم برداش

به گزارش نسیم صبابه نقل از وزارت علوم، متن پیام دکتر محمد علی زلفی‌گل، وزیر علوم به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بانگ اذانِ آگاهی از مناره‌های «مهر» برخاسته است. از چشمه‌ی زلال معرفت، وضو خواهیم ساخت و قامت به ستایش پروردگاری می‌بندیم که سخاوتمندانه، «دانایی» را به انسان ارزانی داشت و بدین نشان او را «اشرف مخلوقات» نامید که بیاموزد و بیاموزاند تا راستی و رستگاری، مقصد و مقصود جهان باشد.

هم‌صدا با فرزندان برومند ایران اسلامی، بانگ برمی‌آوریم «حی علی‌خیرالعمل» و چشم امید داریم که در جدال با جهل و جهاد دانش‌، مشمول این مرحمت حضرت حق شویم که: «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَایَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُوالْأَلْبَاب».

در آستانه‌ی بهار تحصیلی، به شور و شوق، از حریم قدسی دانش، غبار برمی‌گیریم و در استقبال از آینده‌سازان این دیار کهن، اسپند دود خواهیم کرد تا در عرصه‌های تربیتی و صحنه‌های صعود علمی و میادین معرفتی، چون کوه استوار و چون خورشید، جهانتاب باشند.

تقارن ماه مهر و موسم مقاومت (دفاع مقدس) را حُسن انجام سال جدید تحصیلی می‌دانم و چشم آن دارم که با مشق منش شهدا و ایثارگران و آزادگان و تلمّذ از منویّات رهبر عالیقدر به فتح قلل علمی نائل شوند و در کسوت خدمتگزاری خیرخواه، حسن‌فرجام فرزندان فرهیخته‌ام را شاهد باشم.

امیدوارم کارنامه‌ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم که نشان مردمی را بر سینه دارد، به قلم‌ها و قدم‌های اساتید معزّز، دانشجویان شریف و کارکنان خدوم نظام آموزشی، مقبول طبع مردم نجیب و اسباب آبرومندی دست‌اندرکاران آموزش عالی قرار گیرد.

مصمم‌تر و مسئولانه‌تر از پیش، در استقرار عدالت آموزشی خواهیم کوشید و در صیانت از حقوق دانشگاهیان، حاکمیت قانون، حفظ استقلال، توسعه‌ی رفاه، ایجاد آرامش و تعمیم حمایت مالی و معنوی گام خواهیم برداشت و از فرزندان فرهیخته‌ام فروتنانه می‌خواهم که با کسب توفیق در مراتب تحصیلی، رضایت خداوند و نشاط خانواده‌های خویش را رقم بزنند. با تقدیم گرانمایه بیتی از حکیم سخن؛ فردوسی، آرزو می‌کنم همواره پیروز و پرهیزگار بمانید.

به دانش فزای و به یزدان گرای که او باد جان تو را رهنمای»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.