تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 7:12
کد خبر : 13113

توسعه مبادلات در قفقاز همراه با صلح

توسعه مبادلات در قفقاز همراه با صلح
- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به «قفقاز صلح» و توسعه مبادلات در فضای صلح آمیز از آمادگی برای افزایش مبادلات با صفر شدن تعرفه تردد بین ایران و ارمنستان خبر داد.

به گزارش نسیم صبا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در سفر به ارمنستان در جمع خبرنگاران در ایروان پایتخت آن کشور، گفت: این روزها در ایران ابرپروژه ساخت مسکن در جریان است. این‌ها در حالی است که با همه فشارها در حوزه راهسازی و پل‌سازی توانایی‌های لازم را داریم به طوری‌ که روزانه خبرهای خوب انجام این پروژه‌ها را می‌شنویم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل پروژه آزادراهی ایران و اجرای پروژه‌هایی با پیچیده‌ترین اصول مهندسی تونل‌ها، پل‌ها و ابنیه‌های عمرانی، تصریح کرد: با افتتاح آزادراه اصفهان – شیراز بخش از کریدور شمال جنوب تکمیل شد.

بذرپاش با اعلام اینکه مسیر ریلی همدان- سنندج نیز طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: دانش فنی مهندسین ایرانی را در اختیار جمهوری ارمنستان قرار می‌دهیم. امروز به بهانه ساخت قطعه ۳۲ کیلومتری جاده کاگاران با توان مهندسان ایرانی آماده اجرای پروژه‌های عمرانی در ارمنستان هستیم.

وی افزود: از شرکت‌های ایرانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی حمایت می کنیم.همچنین، اجرای کلان پروژه «ایران راه» در دستور کار ایران است.

گنِل سانوسیان، وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان در این نشست خبری، با ابراز خرسندی از حضور شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های زیرساختی بر ادامه همکاری‌ها و توسعه روابط تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.