تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 7:30
کد خبر : 16010

پرداخت ۱۵۰ همت تسهیلات ازدواج توسط بانک‌ها/ کاهش متقاضیان در صف وام ازدواج

پرداخت ۱۵۰ همت تسهیلات ازدواج توسط بانک‌ها/ کاهش متقاضیان در صف وام ازدواج
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا روز ۳۰‏ بهمن ماه، ۷۳۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۴۹.۶ هزار میلیارد تومان توسط نظام بانکی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، مهدی صحابی اظهار کرد: با توجه به سهمیه تکلیفی در نظرگرفته شده بابت این تسهیلات که تا تاریخ ۳۰‏‏‏‏بهمن ماه، مبلغ ۱۳۵.۷ هزار میلیارد تومان است، عملکرد شبکه بانکی در این خصوص بیش از ۱۱۰ درصد است که نشان از همکاری خوب شبکه بانکی در اعطای تسهیلات مزبور در سال جاری دارد.

وی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری مبنی بر صفر شدن و کاهش صف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، افزود: بر این اساس و همچنین دستور رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر لزوم تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج، بانک مرکز تمهیداتی اندیشید تا به رغم پیوستگی و سیال بودن جریان ورود و خروج متقاضیان این تسهیلات، علاوه بر تعهدات و سهمیه‌های ابلاغی بانک‌های عامل در سال جاری، نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج به ۱۲۵ هزار نفر از متقاضیان در صف ازدواج و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به تعداد ۱۱۰ هزار نفر از متفاضیان در صف این تسهیلات تا پایان سال جاری اقدام کنند.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: همچنین تفاهم شده است بانک قرض‌الحسنه مهر و قرض الحسنه رسالت نیز نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری به متقاضیان اقدام کنند. باتوجه به تفاهمات به عمل آمده متقاضیان در صف از تعداد ۲۷۰ هزار به تعداد ۱۹۴ هزار نفر رسیده است.

صحابی با بیان اینکه عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات یادشده به صورت مداوم در حال رصد و پایش است، یادآور شد: پیگیری به حداقل رساندن متقاضیان در صف تسهیلات مذکور به جدیت در دستور کار بانک مرکزی و بانکهای عامل قرار دارد و انتظار می رود تا پایان سال جاری شاهد کاهش متقاضیان در صف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج باشیم.

وی در پایان تأکید کرد:‌ از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه تعداد ۶۸۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند به مبلغ ۴۲.۴ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی به مشمولین پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹درصد رشد داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.