تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 - 8:06
کد خبر : 6000

مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و قزاقستان؛ آیت‌الله رئیسی: امیدوارم تعاملات و مناسبات تهران-آستانه در دوره جدید بیش از پیش تحکیم شود/ توکایف: ایران همسایه و دوست صمیمی قزاقستان است

مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و قزاقستان؛  آیت‌الله رئیسی: امیدوارم تعاملات و مناسبات تهران-آستانه در دوره جدید بیش از پیش تحکیم شود/ توکایف: ایران همسایه و دوست صمیمی قزاقستان است
رئیس جمهور در گفتگو با همتای قزاقستانی اظهار داشت: روابط تهران-آستانه همواره رو به پیشرفت بوده و امیدوارم تعاملات و مناسبات دو کشور در دوره جدید ریاست جمهوری جنابعالی بیش از پیش تحکیم شود.

به گزارش نسیم صبا:آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در گفتگوی تلفنی با «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان با تبریک انتخاب مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: روابط تهران-آستانه همواره رو به پیشرفت بوده و امیدوارم تعاملات و مناسبات دو کشور در دوره جدید ریاست جمهوری جنابعالی بیش از پیش تحکیم شود.
رئیس جمهور با اشاره به توافقات خوب حاصل شده در دیدارهای متعدد روسای جمهور دو کشور گفت: هجدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تهران-آستانه در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که می‌تواند نتایج مفید و موثری در جهت اجرای توافقات فیمابین و ارتقای سطح روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی داشته باشد.
«قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز در این مکالمه تلفنی با تشکر از حسن نظر آیت‌الله رئیسی به قزاقستان تاکید کرد: ایران همسایه و دوست صمیمی قزاقستان است و دو کشور ظرفیت‌ها و زمینه‌های زیادی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای دارند.
رئیس جمهور قزاقستان تصریح کرد که به مقامات دولت متبوعش دستور داده برای تقویت و تعمیق روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی همکاری حداکثری را داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.