تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 5:43
کد خبر : 11886

مهم ترین اولویت وزارت بهداشت تا پایان دولت سیزدهم مشخص شد

مهم ترین اولویت وزارت بهداشت تا پایان دولت سیزدهم مشخص شد
وزیر بهداشت، برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع را مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت در دو سال آینده توصیف کرد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، بهرام عین اللهی، در دوازدهمین جلسه قرارگاه برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، گفت: این برنامه اقدامی پایه‌ای است که اگر درست شکل بگیرد، بسیاری از مسائل نظام سلامت مرتفع می‌شود.

وی افزود: لازم است نتایج این برنامه در حوزه بین المللی و برای سازمان بهداشت جهانی و دفتر منطقه مدیترانه شرقی آن تبیین شود.

عین اللهی خاطرنشان کرد: کاهش پرداخت از جیب مردم از اهداف مهم این برنامه است که باید همواره مد نظر برنامه ریزان و طراحان زیربرنامه های اجرایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است از بین رفتن خدمات القایی با ساز و کارهایی که برای اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع تدوین می‌شود، به عنوان یکی از اهداف مهم این برنامه، مد نظر قرار گیرد.

وزیر بهداشت بابیان اینکه الگوی مصرف دارو در کشور باید در این برنامه طراحی شود، عنوان کرد: این برنامه باید به نحوی به اجرا درآید که نتیجه آن اجتناب از تجویز غیر منطقی دارو باشد.

عین اللهی در ادامه اظهار داشت: همچنین سایر برنامه‌های مهم نظام سلامت، همچون نقشه بیماری‌های کشور، آمایش سرزمینی و جوانی جمعیت باید از مسیر اجرای برنامه سلامت خانواده، تدوین و اجرایی شوند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تدوین و اجرای برنامه‌های پژوهشی حوزه سلامت در انطباق با برنامه سلامت خانواده، گفت: پژوهش‌ها باید به ما نشان بدهند که چرا در فلان منطقه سرطان شایع است و چرا مشکلات بهداشت محیط در یک منطقه از کشور بیش از سایر نقاط به وجود می‌آید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده قادر است اطلاعات لازم درباره مؤلفه‌های اجتماعی تأثیر گذار بر سلامت را در اختیار تصمیم سازان و شورای عالی سلامت قرار دهد، افزود: در دو سال آینده باید با همه توان در مسیر اجرای برنامه سلامت خانواده قدم برداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.