تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1402 - 7:15
کد خبر : 16034

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه ترانزیتی نوظهور

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه ترانزیتی نوظهور
رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک، محمد رضوانی‌فر اظهار داشت: بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری از مبدا گمرک منطقه ویژه شهید رجایی با ۴ میلیون و ۷۵۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه مرز پرویزخان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران بوده است، افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز خان با ۳۶۳ درصد رشد به ۳ میلیون و ۴۹۲ هزار تن رسیده که به عنوان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران در رتبه دوم گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی پس از گمرک منطقه ویژه شهید رجایی قرار گرفته است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: گمرک باشماق با یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن، بازرگان با یک میلیون و ۱۰۹ هزار تن، سرخس با ۶۵۹ هزار تن، بیله سوار با ۶۳۲ هزار تن، جلفا با ۵۰۵ هزار تن، آستارا با ۵۰۲ هزار تن، بندر لنگه با ۴۵۷ هزار تن و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با ۴۰۷ هزار تن در رتبه سوم تا دهم گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی قرار گرفتند.

رضوانی‌فر بیان کرد: ۱۴ میلیون و ۲۳۶ هزار تن ترانزیت خارجی از مسیر ایران با سهمی معادل ۸۸.۳۱ درصد از کل ترانزیت خارجی از مبدا ۱۰ گمرک فوق بوده است.

وی ادامه داد: در بین ۱۰ گمرک عمده فوق، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک بازرگان، بیله سوار و جلفا به ترتیب ۱۲.۴۰، ۳.۶۸ و ۲ درصد کاهش و از ۷ گمرک دیگر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

رئیس گمرک با اشاره به اینکه پل جدید آستارا نقش مهمی در رونق ترانزیت خارجی جنوب – شمال را ایفا می کند، گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک آستارا ۲۸ درصد و از مبدا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ۸۶ درصد رشد داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.