تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 7:54
کد خبر : 13989

مقاومت فلسطین از نقش آفرینی زنان و دختران خالی نبوده است

مقاومت فلسطین از نقش آفرینی زنان و دختران خالی نبوده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بین المللی اشک مریم گفت: هیچ مقطعی از مقاومت فلسطین از نقش آفرینی زنان و دختران این سرزمین خالی نبوده است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، همایش بین المللی اشک مریم، همبستگی جهانی زنان علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی همزمان با روز جهانی رفع خشونت علیه زنان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، جمیله علم الهدی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران و همسر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، کبری خزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری، فریبا علاسوند عضو هیأت علمی پژوهشی پژوهشکده زن و خانواده و بیش از ۴۰۰ زن اندیشمند از سراسر کشور عصر امروز شنبه ۴ آذر در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این همایش که میهمانان داخلی و خارجی حضور دارند، جمعی از زنان اندیشمند و کنشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف و نمایندگان جبهه مقاومت نیز به صورت حضوری و مجازی سخنرانی کردند.

زنان در غزه اسوه‌های مقاومت هستند

در این همایش مذکور اسماعیلی گفت: از زنان آزاده، اهل فضل، فرهنگ، هنر، شعرا، اساتید حوزه و دانشگاه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای حمایت از جبهه مقاومت به ویژه ایثار بانوان مقاومت در همایش بین المللی اشک مریم گرد هم آمدند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مقاومت بیش از صد ساله فلسطین و غزه آکنده از حضور گرم و قدرت ساز شیر زنان این سرزمین‌ها بوده است. هیچ مقطعی از مقاومت از نقش آفرینی زنان و دختران فلسطین خالی نبوده است. حماسه ایثار زنان در هیچ حرکت و جنبشی به نتیجه نمی‌رسد مگر اینکه مردان هم همزمان در کنار زنان باشند. ما این را در سابقه بیش از ۶۰ ساله انقلاب و مکتب امام راحل تجربه کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: عنصر مقاومت با حضور زنان معنا پیدا می‌کند. در رخدادهای تاریخی حضور زنان روشن بوده است. حضرت محمد (ص) با همراهی حضرت خدیجه (س) رسالتش را پیش برد. میراث پیامبر (ص)، امامت امت و رهبری جامعه اسلامی با ایثار و جانفشانی حضرت زهرا (س) شکل گرفت. مفهوم امامت و تداوم امر ولایت با نهضت بزرگ فاطمی آغاز شده و تداوم پیدا کرده است. اگر حضرت زینب (س) نبود نهضت کربلا ناقص و ابتر می‌ماند. در ایام پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و امنیت مادران و زنان عناصر اصلی پیروزی بودند. تن فرزندان و همسران لباس رزم می‌پوشاندند و عازم میدان‌های جنگ می‌کردند. مگر می‌شود مردان مقاومت کنند، بدون اینکه زنان نقشی داشته باشند؟

اسماعیلی گفت: از مکتب امام راحل درس گرفته‌ایم که هر جنبش و حرکتی با حضور زنان و مردان پیش می‌رود. ما این را در انقلاب تجربه کردیم. مقاومت فلسطین الهام دیگری از انقلاب است و جایگاه زنان را تبیین می‌کند.غزه با مقاومتش که با همراهی زنان بوده، جهانیان را حیرت زده کرد. زنان در غزه اسوه‌های مقاومت هستند.

زن فلسطین اسطوره با احساس است

در ادامه همایش بین المللی اشک مریم، اسرا البحیصی خبرنگار تلویزیون العالم در غزه در سخنرانی مجازی خود گفت: خانواده خود را در جنگ از دست داده‌ام. حال مناسبی ندارم. نفس نفس می زنم اما به صورت مجازی در این همایش بین المللی شرکت کردم تا پیام زنان فلسطین را منتقل کنم.

وی ادامه داد: من در هر شرایطی که باشم به زن بودنم، مادر بودنم، دفاع از فرزندانم و کارم ادامه می‌دهم و پیامم را منتقل می‌کنم. زنان سوخت این جنگ هستند. نیمی از شهدا زنان هستند. در این جنگ زن فلسطینی با تخریب منزلش، کشته شدن خود، همسر و فرزندش و آوارگی مورد هدف قرار می‌گیرد.

خبرنگار تلویزیون العالم افزود: زن فلسطینی اسطوره است اما نه اسطوره‌ای که احساس ندارد! بلکه احساس دارد و دوست دارد زنده بماند و زندگی کند. زن فلسطینی برای مقاومت الگو خلق می‌کند. الآن که من با شما صحبت می‌کنم کودکان بازی می‌کنند و مادران داخل چادرها اگر مواد غذایی باشند غذا می پزند، اگر نباشد هم قرص نانی را بین فرزندان تقسیم می‌کنند. اینجا زنان و کودکان خیلی گرسنه هستند. من زنان را در اینجا مثل شاخه‌های زیتون استوار میبینم.

البحیصی گفت: برای توقف جنگ دعا کنید. برای اینکه صبر و استواری ما بیشتر شود، دعا کنید. از زنان و کودکان فلسطینی حتی با کارهای کوچک حمایت کنید، شما حمایت کنید مثل این است که در غزه بوده‌اید و جنگیده‌اید. به امید آزادی کامل فلسطین.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.