تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 6:22
کد خبر : 15301

معاون وزیر صمت: ریل‌گذاری درست دولت موجب افزایش صادرات شد

معاون وزیر صمت: ریل‌گذاری درست دولت موجب افزایش صادرات شد
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم ریل‌گذاری خوبی در زمینه صادرات انجام داده است گفت: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگ‌های و توافقات صورت گرفته با کشورهای همسایه باعث رشد صادرات شده است

به گزارش نسیم صبا از ایرنا “سیدمحمد موسوی ” شنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان یزد افزود: اگر امروز به راحتی از تراز ۱۰۰ میلیارد ریالی تراز تجاری کشور حرف می زنیم این یک اتفاق بی نظیر است.

وی با بیان اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان در خودکفایی کشور تلاش بسیار کردند اظهار کرد: به واسطه جنگ اوکراین بسیاری از کشورهای مطرح و پیشرفته دنیا از تولید قطعات ساده ناتوان هستند به همین دلیل به تولیدات ایران نیاز دارند.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از نیازهای کشور به واسطه تلاش و کوشش صادرکنندگان ایران رفع شده است گفت: امروز اتفاق بزرگی و بسیار مثبتی در زمینه جهاد ارزآوری، خوکفایی و تامین کالاهای صنعتی و معدنی انجام شده که به واسطه تلاش شبانه‌روزی صادرکنندگان است.

معاون صنایع و ماشین آلات وزیر صمت خاطرنشان کرد: در سفر به استان های مختلف کشور اکثر آنها درخواست راه‌اندازی خط تولید خودرو و ماشین آلات و سایر زنجیره های تولید را دارند و این در حالی است که استان ها و مناطق جغرافیایی مختلف کشور باید مزیت های رقابتی بوم جغرافیایی خود را شناسایی کنند و بر این اساس نسبت به راه‌اندازی خط تولید اقدام کنند.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: باید تمامی امکانات خود را در اختیار این شرکت ها قرار داد و وزارت صنعت و معدن نیز هر نیازی که استان داشته باشد حمایت کند.

در این آیین از ۲۵ صادرکننده نمونه استان یزد تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.