تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 7:10
کد خبر : 14531

مشاور وزیر ارتباطات: ۵ میلیون خانوار ایرانی تا پایان آذر از فیبر نوری بهره‌مند می‌شوند

مشاور وزیر ارتباطات: ۵ میلیون خانوار ایرانی تا پایان آذر از فیبر نوری بهره‌مند می‌شوند
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان آذر ماه امسال ۵ میلیون خانوار ایرانی از فیبر نوری بهره مند می شوند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمد احسان خرامید امروز در گرگان در نشست هماهنگی سفر رئیس جمهور به گلستان با اشاره به اینکه ۵ میلیون خانوار در کشور تا پایان آذرماه امسال از مزایا و خدمات فیبر نوری بهره مند می‌شوند، اظهار کرد: دولت مکلف شده تا پایان سال ۸ میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، پروژه فیبرنوری به یک تکلیف قانونی تبدیل شده است، افزود: بر اساس این برنامه وزارت ارتباطات مکلف است ۲۰ میلیون اتصال به فیبرنوری ایجاد کند.

همچنین در ادامه حامد قدس علوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در این نشست از پایان پروژه اتصال فیبرنوری منازل و کسب و کارها در گلستان خبر داد و گفت: برای بیش از یک میلیون نفر از جمعیت شهری این استان، امکان دسترسی به سرعت‌های چند صد مگابیتی اینترنت فراهم شده است.

وی با بیان اینکه گلستان با اجرای فیبر نوری نخستین استانی است که به صورت ۱۰۰ درصد به فیبر نوری مجهز شد افزود: برای اجرای این طرح در استان حفاری و دارت گذاری در ۶۵۵ کیلومتر شهری و ۶۵۸ کیلومتر بین شهری با هزینه بیش از یک هزار میلیارد تومان انجام شد.

وی ادامه داد: هم اکنون بستر و امکانات لازم برای استفاده از اینترنت پایدار و پرسرعت در گلستان فراهم است و بعد از افتتاح رسمی در سفر رئیس جمهور به گلستان متقاضیان می‌توانند از این قابلیت با ارائه درخواست استفاده کنند.

به گفته مدیرکل ارتباطات استان گلستان، بعد از ایجاد پوشش فیبرنوری برای همه مردم شهرهای استان گلستان، قرار است در فاز دوم این پروژه همه ساختمان‌های شهرهای این استان نیز به فیبرنوری متصل شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.