تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 6:33
کد خبر : 15162

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین سند راهبردی در امر تربیت

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین سند راهبردی در امر تربیت
مدیر حوزه های علمیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهمترین سند راهبردی در امر تربیت برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر این سند مهر تایید زدند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، علیرضا اعرافی عصر جمعه در اجلاسیه سالانه هم اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: همگان در برابر نسل جدید و فردا مسؤولیت داریم و اسلام نیز این نگاه را دارد که در این زمینه همه جامعه مسؤولیت داشته و این تکلیف بر عهده همگان است.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت‌های نظام اسلامی، مسؤولیت در راستای رشد روحی و معنوی جامعه است و روحانیت و آموزش و پرورش در این امر نقش مهمی دارند و متصدی اصلی به شمار می‌روند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه خانواده نیز در زمینه تعلیم و تربیت نقش مهمی دارد افزود: در جمع نهادهایی که رسالت تعلیم و تربیت را بر عهده دارند مجموعه‌های علمی و فرهنگی و حوزوی در اولویت اهمیت قرار دارند که بدون همکاری و هم افزایی، رسیدن به اهداف مدنظر امکان پذیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: توجه به نسل جوان و نوجوان بسیار مهم است و تلاش‌ها باید بر اساس اسناد راهبری و بالادستی باشد.

آیت الله اعرافی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهمترین سند راهبردی در امر تربیت و آموزش برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر این سند مهر تأیید زدند.

وی ابراز داشت: اقدامات در این عرصه باید بر اساس و محور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد و به روز رسانی این سند باید وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش برنامه‌ای ۵ ساله دارد که این برنامه به پایان رسیده و برنامه دوم نیز در حال تدوین است که مجموعه رویکردها در این برنامه خواهد آمد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: حوزه علمیه به تقسیم کار و انجام کار تخصصی اعتقاد دارد و تمامی اقداماتی که در حوزه کودک و نوجوان صورت می‌گیرد باید بر اساس مبانی علمی و تخصصی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.