تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 - 17:22
کد خبر : 887

امام جمعه کرمان: لجن پراکنی دشمنان مانع اجرای ماموریت های سپاه نیست

امام جمعه کرمان: لجن پراکنی دشمنان مانع اجرای ماموریت های سپاه نیست
- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: سپاه تحت تاثیر اینکه درباره او و فرماندهان آن چه گفته می شود قرار نمی گیرد و لجن پراکنی های دشمنان خارجی و عده ای فریب خورده در داخل کشور علیه فرماندهان این نهاد، موجب نخواهد شد تا این نیروی مقتدر از هدف اصلی خود باز بماند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: سپاه تحت تاثیر اینکه درباره او و فرماندهان آن چه گفته می شود قرار نمی گیرد و لجن پراکنی های دشمنان خارجی و عده ای فریب خورده در داخل کشور علیه فرماندهان این نهاد، موجب نخواهد شد تا این نیروی مقتدر از هدف اصلی خود باز بماند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آئین این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: انقلابی بودن، حرکت جهادی، دشمن ستیزی، بسیج، استکبارستیزی، دشمن شناسی، زمان شناسی، عمل گرایی، مخلص بودن و در صحنه؛ سرباز ولی فقیه بودن بخشی از فضیلت ها و حقیقت سپاه است.
وی ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز پاسدار، اظهارداشت: پاسداران در کنار سایر نیروها تامین امنیت کشور را تضمین می کنند.

وی ادامه داد: زمانی جنگ در سایر کشورها در می گیرید بیشتر متوجه امنیت کشور خود می شویم و نمونه آن در لشکرکشی اخیر روسیه به اوکراین است.

خطیب جمعه کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که موضع جمهوری اسلامی ایران روشن است و این نظام هیچ حمله ای که مردم را آماج تهدید قرار دهد را برنمی تابد، ادامه داد: نکته ای که اهل بصیرت باید به آن توجه کنند، علت این جنگ ها است و باید توجه داشت که دلیل این موضوع، شرارت های آمریکاست.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: آمریکا از بدو تاسیس و تشکیل بصورت مستقیم و غیرمستقیم در آدم کشی ها نقش داشته به طوری که قتل عام سرخ پوست ها یک نمونه از این جنایات بوده است.

وی ادامه داد: جنگ های نیابتی و انقلاب های رنگی و مخملی از دیگر مواردی است خون دهها میلیون انسان در آنها به دست آمریکایی ها ریخته شد.

وی یادآور شد: نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی است که تاکید کرده اند، ارتزاق این کشور (آمریکا)، حکومتش و همه اش در بحران سازی است و از بدو تاسیس و حدوث و هم در حال این موضوع قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: عبرت دیگر که باید به آن توجه شود، این است که اوکراین را در کنار یمن بگذارید، چه می شود که آنچه در یمن و وحشتناک تر ازاوکراین اتفاق افتاده در بایکوت خبری قرار می گیرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: در حمله اخیر روسیه به اوکراین همچنین باید توجه داشت که وقتی مردم پیشتیبانی نمی کنند، حکومت ها خود فروخته هستند و نقش مردم کمرنگ است، می بینید با چه سرعتی شهر به شهر سقوط می کند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ما افتخار دارند که با امنیت کامل از کشور حراست و حفاظت می کنند، به روز پاسدار و نقش سپاه در تامین امنیت کشور اشاره و بیان کرد: سپاه فرزند انقلاب و از جنس انقلاب است و از دل انقلاب متولد شده است و با همان رویکرد انقلاب و امام راحل، پرچم دفاع از مظلوم را بلند کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به فضایی که تکامل شخصیت سپاه در آن شکل گرفته است نیز اشاره کرد و گفت: سپاه از بدو تاسیس، با ناآرامی ها، آشوب ها و ناامنی ها در داخل کشور روبرو شد و به سرعت وارد دفاع از کشور و ورود در یک جنگ تمام عیار تحمیلی شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: شخصیت سپاه در دورانی شکل گرفته که برای دفاع از انقلاب در سخت ترین میادینی بوده در آنها آزمون جدی وجود داشته و موضوع شهادت و رشادت در آنها مطرح بوده است.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس، دانشگاه انسان سازی بود و سپاه عزیز و عظیم الشان در این دانشگاه تربیت شد و این دانشگاه، دانشگاهی بود که معنویت در اوج قرار داشت و عزیزترین انسان ها جان خود را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند.

وی ادامه داد: مربی این نهاد انقلابی امامین انقلاب هستند و مربی آن امامی است که به استکبار جهانی سیلی زد و فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و مربی آن مقام معظم رهبری است که این کشور را علی رغم همه توطئه هایی که علیه آن می شود، مدیریت و امامت می کند.

خطیب جمعه کرمان با تاکید بر اینکه سپاه مقید به اجرای دستورات الهی است، تصریح کرد: در قرآن آمده و یا در کلام نورانی معصومان به آنها اشاره شده است و مفسر کتاب و سنت را ولی فقیه می داند و از این رو منویات و دستورالعمل های فرمانده کل قوا بیانگر متونی است که سپاه بر مبنای آنها حرکت می کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: هدف سپاه دفاع همه جانبه در همه عرصه ها بر اساس نص قانون اساسی و حراست از دستاوردهای انقلاب در همه عرصه ها و ایجاد زمینه پیشرفت این نظام مقدس است.

وی در ادامه گفت: روز پاسدار را به پاسداران عزیز در ایران اسلامی و پاسداران مخلص و فداکار استان کرمان و فرمانده ارزشمند آن که خود شخصیتی شایسته، آزاده، دنیاگریز، از جنس شهید سلیمانی و مدافع و مروج مکتب شهید سلیمانی و مکتب اهل بیت (ع) است تبریک و تهنیت عرض می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به آغاز هفته احسان و نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: همواره فقرا و نیازمندان را مد نظر داشته باشید و در شرایط دشوار معیشتی، نیازمندان را بیشتر مد نظر داشته باشید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: حفاظت و حراست از درخت و غرس درخت نیز باید در این هفته مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی سالروز شهادت سردار شهید همت را نیز گرامی داشت و گفت: تقدیر و تکریم از این شخصیت مجاهد و مخلص از دیگر مناسبت های پیش رو است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان سالروز ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) امام سجاد (ع) و ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) را نیز تبریک گفت و خطاب به جامعه ایثارگر، مجاهد و فداکار جانبازان افزود: شما جانبازان افتخار پیدا کردید در اردوگاه حضرت ابوالفضل (ع) قرار گیرید و این همان خیمه ای است که حضرت ابوالفضل (ع) برای دفاع از امام زمان خود ایستاد و شما جانبازان نیز از امام زمان خود و اسلام و ارکان آن دفاع کردید و بخشی از جان خود را اهدا کردید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.