تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 7:13
کد خبر : 13041

ساخت و تجهیز ۳۶هزار متر مربع فضاهای ورزشی درون‌ مدرسه‌ای در کرمان

ساخت و تجهیز ۳۶هزار متر مربع فضاهای ورزشی درون‌ مدرسه‌ای در کرمان
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از رشد ۴۰ درصدی فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای استان معادل ۳۶ هزار مترمربع در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش نسیم صبا از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محسن منوچهری نژاد در گزارشی به مناسبت هفته تربیت بدنی افزود: ۲۴ کلاس درس تربیت‌بدنی، ۴۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس، ۱۰ سالن ورزشی سقف‌بلند در مدارس دخترانه و ۱۰ زمین والیبال ساحلی ازجمله فضاهایی‌ست که در قالب طرح شهید سلیمانی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در یک‌سال اخیر آغاز شده و بهینه‌سازی و متناسب‌سازی فضای ۲۰ چمن مصنوعی، ۷ کفپوش روباز درون مدرسه‌ای و تکمیل ۸ سالن ورزشی در دستور کار است.

منوچهری نژاد بیان کرد: از سرگیری ساخت پنج استخری که از قبل مانده بود هم در دستور کار قرار گرفت و با تأمین اعتبار از محل سفر رئیس جمهور توانستیم مبلغ قابل توجهی را به این استخرها اختصاص دهیم که شهرستان‌های مختلف استان کرمان از جمله نرماشیر، کوهبنان و ریگان تا پایان سال تحصیلی پیش‌رو افتتاح می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه دولت کلید آزادسازی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش را در قالب طرح شهید خرازی زده است، گفت: روزهای ۵ شنبه مادران و دانش آموزان دختر و روزهای جمعه هم دانش آموزان پسر و پدران در مکان‌هایی که در آموزش و پرورش سراسر استان کرمان داریم حضور می‌یابند و ورزش می‌کنند.

منوچهری نژاد تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۳۳۳ نفر از فرهنگیان استان کرمان در مسابقات درون مدرسه‌ای مرحله شهرستانی و استانی شرکت کردند که رتبه اول کشوری به لحاظ تعداد فرهنگیان شرکت کننده به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار و ۶۴۴ دانش آموز در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای استان شرکت کردند، گفت: ۳۰ درصد دانش آموزان استان در فعالیت‌های سازمان یافته شرکت داشتند و در این زمینه هم مقام اول کشور را داریم.

وی درباره موفقیت دانش آموزان و فرهنگیان استان کرمان در رشته‌های مختلف ورزشی رقابت‌های کشوری بیان کرد: در بخش دانش آموزی، ۳۵ مدال رنگارنگ که در نوع خود کم نظیر بود، مقام سوم تنیس روی میز فرهنگیان آقا و رتبه سوم رشته بسکتبال فرهنگیان خانم را به دست آوردیم و جام اخلاق مسابقات فوتسال آقایان فرهنگیان به تیم کرمان رسید.

منوچهری نژاد افزود: در بخش تیمی در مسابقات زورخانه ای مقام اول اجرای تیمی دانش آموزان پسر کشور و در مجموع جایگاه سوم کشوری را کسب کردیم و در کشتی فرنگی مقام چهارم دانش آموزان کشور با ۵ مدال از آن کرمان شد که این مسابقات با حضور ۲۸ تیم به میزبانی کرمان برگزار شد.

وی بیان کرد: پس از سال‌ها که کرمان میزبان مسابقات دانش آموزی نشده بود، مرداد ماه امسال در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی، ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی میزبان بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار، مربی، سرپرست و عوامل اجرایی از استان‌های سراسر کشور بودیم که رضایت عمومی خوبی بین شرکت کنندگان ایجاد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.