تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 7:17
کد خبر : 10779

زنگ اربعین در کشور به صدا درآمد/ ۷ مرز آماده اربعین هستند

زنگ اربعین در کشور به صدا درآمد/ ۷ مرز آماده اربعین هستند
وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در مهران، گفت: هفت مرز کشور برای اربعین آماده شده است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، احمد وحیدی بعد از سفر به استان ایلام و بازدید از زیرساخت‌های اربعین در مهران، در جلسه ستاد اربعین در مهران اظهار کرد: بابت همه تلاش‌های مدیران استان برای برگزاری باشکوه اربعین تشکر می‌کنم، زائران درکمال آرامش و آسایش باید تردد داشته باشد و تلاش‌ها و رویه‌ها باید یکپارچه مدیریت شوند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی شامل تونل، جاده، سایه‌بان، گیت‌ها تا بیستم محرم آماده شود، افزود: از اول ماه صفر سفر رسمی زائران آغاز خواهد شد، همه اعضای ستاد اربعین با استاندار ایلام هماهنگ باشند.

وحیدی اضافه کرد: به دلیل گرمای هوا پیاده‌روی اربعین قبل از خروجی مرز به حداقل برسد، در مباحث فرهنگی و مشارکت‌های مردمی باید بیشتر از گذشته اقدام شود.

وی گفت: اربعین مردمی است و مردمی باقی بماند، دولت در اربعین نقش تسهیل‌گر دارد، شهر مهران قبل از اربعین زیباسازی شود، موکب‌های اربعین پیش‌تر از موعد برای پذیرایی از زائران مرز مهران را ترک کنند.

ساماندهی پارکینگ مهران

وزیر کشور افزود: کنترل پارکینگ‌های اربعین برای مقابله با حوادث آتش‌سوزی احتمالی مورد توجه قرار گیرد، تعداد اتوبوس‌ها در ایام اربعین افزایش خواهد یافت.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مسئولان استان ایلام برای توسعه زیرساخت‌های اربعین، افزود: با توجه به افزایش درب خروج و ورود پایانه مرزی مهران، مدت زمان ماندگاری زوار در پشت مرز مهران کاهش می‌یابد.

وزیر کشور گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی در مهران ساماندهی پارکینگ مهران برای جلوگیری از ترافیک و ازدحام جمعیت در مهران است و همچنین بایستی پایش تصویری در این زمینه فراهم شود.

هفت مرز برای ورود و خروج زائران

وی با اشاره به اینکه دولت ایران و عراق برای صدور گذرنامه‌ی خاص اربعین به توافق رسیده‌اند، گفت: هماهنگی‌های خوبی از سوی دو طرف در جهت ورود و خروج زائران، حمل و نقل و تسهیلات رفاهی و خدماتیِ مورد نیاز، صورت گرفته است.

وزیر کشور اظهار کرد: مجموعاً هفت مرز برای ورود و خروج زائران و انتقال مواکب در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ۶ مرز برای ورود و خروج زائران و یک مرز برای انتقال مواکب در نظر گرفته شد که نشان از عمق روابط و تلاش دو کشور در جهت تسهیل در تردد زائران دارد.

وحیدی اضافه کرد: از ملت بزرگ و دولت دوست عراق برای این هماهنگی و بسترسازی قدردانی می‌کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.