تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 7:46
کد خبر : 8728

ادامه ریزش قیمت ارز در بازار غیررسمی/ نرخ دلار به ۵۶ هزار تومان رسید

ادامه ریزش قیمت ارز در بازار غیررسمی/ نرخ دلار به ۵۶ هزار تومان رسید
بازار غیررسمی ارز که در روزهای اخیر روند نزولی خود را شروع کرده بود، امروز نیز به این روند ادامه داد تا جایی که نرخ دلار در این بازار به ۵۶ هزار تومان کاهش یافت و قیمت سکه نیز در آستانه سقوط به کانال ۳۰ میلیون تومانی قرار گرفت.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، بازار ارز در روزها و هفته‌های اخیر رکوردهای جدید قیمتی را ثبت و افزایش یکباره قیمت‌ها را تجربه کرد. در حالی که در روزهای پایانی هفته قبل، تلاش سفته‌بازان و دلالان برای ایجاد فضای هیجانی در بازار ارز به بزرگ‌تر شدن حباب نرخ ارز به ویژه دلار منجر شده بود، با آغاز روز یکشنبه هفته جاری، ترمز این روند کشیده شد و بهای دلار غیررسمی از کانال ۶۰ هزار تومانی در فضای مجازی به ارقام بسیار پایین‌تر سقوط کرد.

روند کاهش قیمت ارز امروز هم تداوم داشته به طوری که در بازار غیررسمی ارز و در محدوده سبزه میدان و خیابان فردوسی تهران، نرخ دلار نسبت به روز قبل حدود یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت. این در حالی است که نگاهی به کانال‌های فردایی ارز در فضای مجازی نیز خبر از افت نرخ دلار به کف کانال ۵۶ هزار تومان دارد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در بازار غیررسمی ارز، معامله‌گران و دلالان یا تمایلی به خرید ارز ندارند و یا در تعیین نرخ معامله دچار سردرگمی شده‌اند و بین نرخ ۵۵ تا ۵۷ هزار تومان، قیمت‌های متفاوتی به متقاضیان خرید اعلام می‌کنند.

نوسانات و افزایش هفته های اخیر نرخ دلار، تناسبی با نوسانات حقیقی اقتصاد و تراز ارزی کشور نداشت از همین رو بسیاری از کارشناسان و متخصصان بر این باور بودند که نرخ‌های اعلامی در فضای مجازی مبتنی بر واقعیت های اقتصاد نبوده است و به زودی دچار کاهش می‌شود.

روند نزولی بازار ارز از ۲ روز گذشته شروع شد و امروز با ادامه این روند، نرخ هر دلار به ۵۶ هزار تومان کاهش یافت.

افت ۱.۵ میلیون تومانی قیمت سکه

همچنین بازار سکه و طلا نیز روند کاهشی را تجربه کرد به طوری که قیمت هر قطعه سکه امروز با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۱ میلیون تومان رسید و در آستانه سقوط به کانال ۳۰ میلیون تومانی قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.