تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 6:24
کد خبر : 15153

توسعه گردشگری سلامت نیازمند همراهی دستگاه‌ها/میزبانی رویان از هزار زوج بیمار

توسعه گردشگری سلامت نیازمند همراهی دستگاه‌ها/میزبانی رویان از هزار زوج بیمار
رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با تاکید بر توان دانشی پیشرفته پزشکان ایرانی به عنوان زیرساختی برای گردشگری سلامت، خواستار همراهی همه دستگاه‌ها در زمینه رفع موانع جذب بیماران خارجی و ارائه خدمات به آنان شد و گفت: پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از این مراکز در سال گذشته به تنهایی میزبان هزار بیمار از کشورهای مختلف بوده است.

عبدالحسین شاهوردی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: کشور ما در حوزه سلامت استعداد و ظرفیت بسیار خوبی در بحث جذب بیمار از خارج از کشور دارد و از طرف دیگر از تاریخچه شفاف و پویایی در این زمینه برخوردار است و در گذر زمان یک خاطره خوبی را برای مردم به ویژه مردم منطقه ایجاد کرده است.

وی افزود: همچنین با توجه به هزینه های پایین درمانی در کشور ما نسبت به سایر کشورها، انگیزه ای ایجاد کرده تا بسیاری از بیماران کشورهای همسایه خواهان مراجعه به ایران برای پیگیری امور درمانی خود باشند. همچنین در زمینه آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری و همچنین زیرساخت های طبیعی از زیرساخت های لازم برخورداریم و اینها فرصت هایی برای کشور ما ایجاد کرده که می تواند به جذب بیمار و گردشگری سلامت ارزآوری برای کشور کمک کند.

توسعه گردشگری سلامت نیازمند همراهی دستگاه‌ها/میزبانی رویان از هزار زوج بیمار

رییس پژوهشگاه رویان ادامه داد: بیمارستان ها و مراکز مختلف درمانی در کشور ما در این زمینه تجربیات خوبی به دست آورده اند و پژوهشگاه رویان هم در مجموعه سلامت کشور برنامه ریزی کرده و بخشی را برای بیماران خارجی بر اساس استانداردهای موجود طراحی کرده و بر اساس ظرفیت خود اقدام به جذب بیمار کرده است.

بیماران خارجی، سفیران و مبلغان گردشگری سلامت ایران

شاهوردی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به هزار زوج بیمار را میزبان بودیم و با توجه به توان دانشی و زیرساخت هایی که در این پژوهشگاه داریم، آمادگی جذب شمار بیشتری از این نوع را داریم که البته نیاز به همراهی سایر دستگاه ها دارد.

وی اظهار داشت: این ظرفیت در مراکز درمانی دیگر هم وجود دارد و امیدواریم سایر عوامل صنعت توریسم درمانی مانند حمل و نقل، هتلینگ، تیم هایی که این افراد را مدیریت، راهنمایی و همراهی می کنند هم به جایی برسند که بتوانند ما را در توسعه و رونق گردشگری یاری برسانند.

رییس پژوهشگاه رویان ادامه داد: بیماران خارجی سفیران ایران در کشورهای خودشان هستند و اگر خدمات مناسبی در ایران دریافت کنند ما با یک تیر دو نشان زده ایم،‌ همه ارزآوری برای کشور از طریق توریسم درمانی داشته ایم و هم اینکه بدون تبلیغات و بدون هیچ هزینه ای توانسته ایم از طریق همین بیماران،‌ سایر بیماران را تشویق به سفر به ایران برای پیگیری امور درمانی خود کرده ایم.

درمان ناباروری، بیشترین تقاضا در حوزه گردشگری سلامت ایران

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به توان ایران برای درمان انواع بیماری ها و جذب بیمار خارجی در تمام این زمینه ها، اظهار داشت: بیشتر مراجعات در حوزه درمان ناباروری است اما پژوهشگاه رویان در زمینه سایر بیماری های وابسته به سلول درمانی مانند درمان بیماری «ویتیلیگو» یا «لک و پیس» و همچنین «بیماری های مفصلی» این ظرفیت را دارد که پذیرای بیماران سایر کشورها باشد.

مراکز درمانی ایران انتخاب مسلمانان به لحاظ رعایت مسائل اسلامی است

شاهوردی ادامه داد: در زمینه سلول درمانی به دلیل اینکه علم نو و جدید است و ما در آغاز راه هستیم البته از دنیا عقب نیستم و در تمام کشورها این شیوه درمانی، نو و جدید است. اما چون در آغاز راه هستیم، با احتیاط در این زمینه قدم برداشته ایم و با حجم کم بیماران را پذیرش کرده ایم.

وی در مورد کشورهای بیمارفرست نیز گفت: بیشتر از کشورهای منطقه مانند عراق، کویت، امارات و عمان بیمار داشته ایم.

رییس پژوهشگاه رویان اظهار داشت: ما در بحث ناباروری هم به دلیل اینکه کشور مسلمان هستیم، برای افراد ناباروری که مسلمان هستند و تمایل دارند در مراکز درمانی تحت درمان قرار گیرند که موارد اسلامی رعایت می شود، مقصد خوب و مورد انتخابی هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.