تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 7:13
کد خبر : 11853

تجارت باید در خدمت تولید باشد/ مهار تورم از مسیر رشد تولید است

تجارت باید در خدمت تولید باشد/ مهار تورم از مسیر رشد تولید است
- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای مهار تورم، باید تولید در کشور افزایش یابد و تجارت در خدمت تولید باشد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، عباس علی‌آبادی عصر شنبه در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند مهار تورم از مسیر رشد تولید است، تجارت باید در خدمت تولید باشد و از طرفی به سمت استفاده از سازوکاری به غیر از منابع بانکی حرکت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: لیستی از همه مشکلات فعالین اقتصادی که تشابه بسیاری در استان‌های مختلف دارد تهیه شده و به زودی از این مشکلات عبور می‌کنیم و مسائل را به شکلی که مغایر قانون نباشد حل می‌کنیم، اما حل مشکلات به معنی خاتمه کار نیست.

وی ادامه داد: برای اتخاذ یک تصمیم درست در بحث انتقال کارت‌های بازرگانی صنایع بزرگ استان به محل استقرار شرکت، کارگروهی فعال می‌شود تا مسئله از جنبه‌های مختلف بررسی فنی شود و پس از آن تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود، مسیر سخت و ناهمواری در پیش است اما با همت‌های بلند و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

علی آبادی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، برای اینکه کشور به تراز صنعتی برسد، باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بنا به فرموده ایشان، برای رشد اقتصاد باید به دنبال افزایش سرمایه‌ها رفت.

علی‌آبادی اظهار کرد: برای مهار تورم، باید تولید در کشور بالا و افزایش یابد و تجارت باید در خدمت تولید باشد.

وی گفت: توسعه اقتصاد دیجیتال در توسعه بازارهای مولد و هدایت نقدینگی به این بازارها، افزایش سهم بخش صنعت و معدن در تولید ناخالص داخلی نقش مؤثری دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری با اتکا به شرکت‌های بزرگ و مادر، خوشه‌سازی و تجارت الکترونیک، توسعه زیرساخت‌های پشتیبان در بخش صمت با تاکید بر دیپلماسی تجاری و اقتصادی و اصلاح نظام قیمت‌گذاری امری ضروری است.

علی‌آبادی اظهار کرد: در تمام سفرهای استانی، فهرستی از مشکلات تهیه شده که بیشتر آنها در شبیه به یکدیگر است و نشان از واقعی بودن آنها دارد و همه تلاش‌ها برای حل آنها به کار گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تا زمانیکه ارز یارانه‌ای داده شود، باید انتظار داشت تا سیاست قیمتی، حاکم باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید مناطقی در دنیا پیدا کرد و کالا با کالا معاوضه شود و در این معامله از ارز استفاده نشود.

علی‌آبادی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کم، بیان کرد: باید به سمت استفاده از سازوکار به غیر از منابع بانکی حرکت کرد و راه‌های دیگری برای انجام تجارت با دنیا وجود دارد.

وی اظهار کرد: برای آنکه دولت به صورت مفید فعالیت داشته باشد و به روز مرگی مبتلا نشویم، باید سازوکار تازه بنا کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: طبق فرمایشات ایشان، اولویت کشور اقتصاد و فرهنگ است اما اگر از اخلاق خارج شود، مطلوب نیست.

علی‌آبادی به احیای واحدهای راکد اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به سطح اقتصاد قابل قبول، واحدهای راکد باید فعال شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.