تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 7:44
کد خبر : 7971

آب چغندر موجب افزایش نیروی عضلانی در طول ورزش می شود

آب چغندر موجب افزایش نیروی عضلانی در طول ورزش می شود
یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف نیترات رژیم غذایی، مولکول فعال در آب چغندر، به طور قابل توجهی باعث افزایش نیروی عضلانی هنگام ورزش می شود.

به گزارش نسیم صبا به نقل از ساینس دیلی، در حالی که مشخص است نیترات رژیمی هم استقامت در ورزش و هم شدت ورزش را افزایش می‌دهد، محققان هنوز چیزهای زیادی در مورد اینکه چرا این اثر رخ می‌دهد و اینکه چگونه بدن ما نیترات غذایی را که می‌خوریم به اکسید نیتریک تبدیل می‌کند، باید بیاموزند.

محققان دانشگاه اکستر، توزیع نیترات مصرف شده را در بزاق، خون، ماهیچه ها و ادرار ۱۰ داوطلب سالم ردیابی کردند. از آنها خواسته شد حداکثر ورزش پا را انجام دهند. این تیم می‌خواست کشف کند که نیترات رژیمی در کجای بدن فعال است تا سرنخ‌هایی در مورد مکانیسم‌های موجود در زمان ورزش ارائه دهند.

یک ساعت پس از مصرف نیترات، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا ۶۰ انقباض عضله چهار سر ران – عضله ران فعال در حین صاف کردن زانو – را با حداکثر شدت در مدت پنج دقیقه روی یک دستگاه ورزشی انجام دهند. این تیم افزایش قابل توجهی در سطوح نیترات در ماهیچه ها پیدا کرد. در طول تمرینات، محققان دریافتند که این افزایش نیترات باعث افزایش ۷ درصدی در نیروی عضلانی می شود، در مقایسه با زمانی که شرکت کنندگان دارونما مصرف می کردند.

«اندی جونز»، استاد فیزیولوژی کاربردی در دانشگاه اکستر، گفت: «تحقیق ما در حال حاضر شواهد زیادی در مورد خواص افزایش عملکرد نیترات رژیم غذایی، که معمولاً در آب چغندر یافت می شود، ارائه کرده است.»

مطالعات قبلی افزایش نیترات در بافت و مایع بدن را پس از مصرف نیترات رژیم غذایی نشان داده بود. با استفاده از ردیاب در مطالعه جدید، محققان توانستند به طور دقیق محل افزایش و فعال بودن نیترات را ارزیابی کنند، و همچنین شیوه جدیدی را در مورد نحوه استفاده از نیترات مصرفی ما برای افزایش عملکرد ورزشی نشان دهند.

این مطالعه نشان می‌دهد سطوح نیترات عضلانی برای عملکرد ورزشی مهم است. علاوه بر ورزش، احتمالاً برای سایر حوزه‌های پزشکی مانند مواردی که بیماری‌های عصبی-عضلانی و متابولیک مرتبط با کمبود اکسید نیتریک را هدف قرار می‌دهند، نیز پیامدهای مهمی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.