تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 7:41
کد خبر : 9018

صدور اسناد کشاورزی برای ۶هزار هکتار اراضی کشاورزی در کرمان

صدور اسناد کشاورزی برای ۶هزار هکتار اراضی کشاورزی در کرمان
- رئیس اداره ثبت منطقه دو کرمان از صدور اسناد کشاورزی برای ۶هزار هکتار اراضی کشاورزی در کرمان خبر داد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمود مهدی زاده از برگزاری جشن سند شدن اراضی کشاورزی در کرمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری برای شش هزار هکتار اراضی کشاورزی سند مالکیت در قالب دو هزار و ۶۰۰ قطعه در اداره ثبت ناحیه دو کرمان صادر گردیده است.

مهدی زاده اظهار داشت: در زمینه صدور اسناد کشاورزی در اسفندماه سال جاری نسبت به یازده ماه گذشته شاهد رشد ۱۷۰۰ درصدی و ازلحاظ مساحت شاهد رشد ۱۵۰۰۰ درصدی از نظر قطعات اراضی کشاورزی هستیم.

وی افزود: کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۲ کرمان در محل اداره به صورت شبانه روزی در جهت تحقق اهداف و رسالت سازمان محترم ثبت اسناد و املاک کشور با اولویت تثبیت و صدور اسناد مالکیت حدنگار (کاداستر) اراضی کشاورزی حضور داشتند.

رئیس اداره ثبت منطقه ۲ کرمان گفت: تمامی همکاران اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۲ کرمان در بازه زمانی کوتاه مدت ۱۹ روزه از اول اسفند ماه لغایت نوزدهم اسفند ماه سال جاری توانستند بیشترین رکورد قطعات صدور اسناد مالکیت کشاورزی را از آن خود ثبت نمایند.

مهدی زاده تصریح کرد: سنددار شدن اراضی کشاورزی باعث افزایش قابلیت رصد، پایش، مدیریت و برنامه ریزی برای برنامه‌های کلان ملی می‌شود.

وی در ادامه گفت: سنددار شدن اراضی کشاورزی باعث هویت دارشدن کشاورز می‌شود و شهروندان می‌توانند از این اسناد به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده نمایند و همچنین اختلافات ملکی بین کشاورزان حل و فصل و موجب حفظ کاربری کشاورزی م ی شود و این امر از تغییر کاربری کشاورزی به کاربری غیر کشاورزی مانند صنعتی و ویلا سازی جلوگیری به عمل می‌آورد و باعث قضا زدایی و کاهش دعاوی در محاکم قضائی می‌شود.

وی در پایان از حمایت‌های آقای کردستانی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و آقای کوکبی رئیس حفاظت و اطلاعات و معین حدنگار اداره ثبت منطقه ۲ کرمان تشکر و قدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.